Arkitekttegnede hus fra 60 og 70-tallet

Selv om jeg ser behovet for oppussing fra tid til annen er jeg veldig svak for gjennomførte arkitekttegnede hus fra 60- og 70-tallet (jeg bor selv i et). Dette huset ligger ute for salg i Bergen og det er ikke gjort noe med det siden det var nytt i 1968. Det er sjelden at noen er så tro mot sin egen stil som i dette huset. Stilen er nøktern og funksjonell og det er tydelig at detaljene er gjennomtenkte.

Flere av møblene og lampene er i dag designklassikere. Som den orange flowerpot-lampen, luxo-arbeidslampe, PH-lampene og siesta lenestolene.

Det er nesten litt trist å tenke på at noen skal kjøpe det og male alle vegger hvite. Jeg sier ikke at jeg ikke ville gjort det selv, treverk gulnes med tiden og behov og bruk forandrer seg. Men det er nesten som å fjerne en bit interiørhistorie…

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg