Ut med noe gammelt og inn med noe nytt.

Jeg vet ikke om dere har lagt merke til de to lounge-golvlamene vi har hatt i stuen? En fra 70-tallet og en fra Bolia. I kveld ble de uansett solgt. Vi har hatt de i mange år og nå er jeg klar for noe nytt. Det første jeg gjorde da de forsvant ut døren var å surfe på nett etter nye lamper. Jeg elsker lamper men jeg synes det er vanskelig å finne den som passer perfekt inn. Har uansett begynt med litt research.

Dere må gjerne komme med tips:) Og ikke noe i veien og dere har litt “rimeligere” tips. Jeg innser at jeg har relativt dyr lampesmak…

1. 2 stk Verner panton flower pot 3400,-

2. Arne Jaobsen vegglampe 2399,-

3. Louise Poulsen AJ golvlampe 5695,-

4. Louis Poulsen 2/1 bordlampe 4395,-

5. Arne Jaobsen, vegglampe 4145,-

 

 

 

6 kommentarer
    1. Lamper er det vanskeligste som finnes! Jeg har en kjedelig, og egentlig ganske stygg, taklampe fra IKEA som hang i leiligheten når vi flyttet inn. Det har hele tiden vært planen å bytte den ut med en ny. Men etter 1.5 år har jeg fortsatt ikke funnet en jeg liker godt nok 😛 Eller, de jeg har funnet har kostet så mye at det egentlig har vært uaktuelt. Hehe.

    2. Eli: Jeg leste en “hjemme hos” artikkel hos Karin Hindsbo (som er direktør for kunstmuseene her i Bergen). Hun sa at den beste investeringen man kan gjøre i interiøret er en fin lampe- da ser alt annet fint ut også. Jeg støtter meg til den:) Prisene på enkelte lamper er helt latterlig høye men likevel… når de kommer inn i rommet er de verdt det:) Jeg kjenner mange som bruker 13-14 000 på en lenestol uten å blunke og så bruker de noen hundrelapper på en lampe som kan stå ved siden av. Jeg tør påstå at interiøret ser mye kulere ut med en stol fra Fretex til 500 kr og en lampe til 5-6000 ved siden av. Du verden- billigere ble det også!:) Enkel matematikk!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg