Arkitekt Todd Saunders

God morgen alle sammen! Jeg har ikke hatt denne bloggen så lenge men det er så utrolig hyggelig å se at flere av dere finner frem til siden hver eneste dag. Det blir jeg veldig glad for:) Om det er noe dere vil se mer (eller mindre av) her må dere bare gi beskjed.

Jeg er litt over gjennomsnittet opptatt av arkitektur og fremover tenkte jeg å omtale arkitekter, enkeltbygg eller parker som jeg har bitt meg merke i.

Den første i denne type innlegg erTodd Saunders. Han er en arkitekt som holder til i Bergen og som for tre år siden ble trekt frem som en av de fem beste arkitektene i verden under 50 år av The Huffington post. Og han er virkelig en man bør følge med på. Er det noe jeg liker så er det arkitektur der estetikk er i fokus, der det er tatt sjanser når det gjelder utforming og materialer og der man blir positivt overrasket. Når jeg ser gjennom arbeidene til Sauders så kjenner jeg at jeg jubler litt. Det er så mange uvanlige og geniale utforminger.

Fra Todd Saunders eget hjem i Bergen. Hus “svever”, og tanken er vistnok: vi bor i Bergen- her regner det, derfor bør noen uteområder være under tak, han kaller det en ny type Bergensarkitektur:

Elsker veloursofaen som er en herlig kontrast til den stramme arkitekturen:

Hardanger retreat er en miniatyrhytte i Hardanger.

 

Fogo Island:

Fogo Island Inn:

 

Villa G:

 

Utkikkspunkt Aurland

Bildene er fra Bergens Tidende, Todd Saunders Architecture sin hjemmeside og facebook side.

Mer info om Todd Sauders kan du finne her: Saunders Architecture

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg