DIY armchair

Jeg liker godt gamle møbler men ofte trenger de litt kjærlighet før de kan tas i bruk.

For noen år siden fant søsteren min denne stolen på loppemarked og jeg var så heldig å få den. Rammen var kjempefin men setet så ganske guffent ut etter mange års bruk, den måtte bare fikses. Jeg kjøpte stoff på stoff og stil og en madrass på jysk og så sydde jeg nytt trekk. Det kan virke som et litt avansert prosjekt men det var det ikke. Enhver med symaskinsertifikat i skuffen kan få til dette. Jeg spratt opp det originale trekket og lagde en kopi. Deretter så jeg på hvordan den originale var sydd. Jeg har ikke vært supernøye med detaljene men den har blitt ok likevel. Det som tok mest tid var faktisk fyllet. Fyllet i det originale setet var små-små biter av skumgummi og her kommer madrassen inn i bildet. Siden jeg lagde nytt trekk ville jeg også ha nytt fyll så jeg klippet madrassen i bitte små biter og puttet inn i trekket. Jeg tror jeg brukte to kvelder bare på å klippe, men det var det verdt for til slutt fikk vi en “ny” stol til en rimelig penge.

Det originale trekket:

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg