Kvalitet fremfor kvantitet

Når jeg kjøper nye møbler til huset liker jeg å tenke at de skal være hos oss for alltid og bli en del av det som er hjemmet vårt. Vi tenker oss dermed godt om før vi tar noe inn i huset. Det trenger absolutt ikke være nytt eller dyrt men jeg har sansen for kvalitet. Huset vårt er fylt med skatter fra fretex og loppemarkedet og felles for de (fleste i alle fall) er godt håndverk og/eller god design. Selvfølgelig har vi gått oss på mange smeller med poser fra loppemarkeder som har blitt levert til fretex uken etter eller handlevogner på Ikea som på mystisk vis er blitt fylt opp mens vi har gått gjennom butikken, men vi prøver å unngå det så godt vi kan. Og jeg sier ikke at vi ikke handler på Ikea for de gjør vi, vi har mange skap fra Ikea (og da mener jeg mange). Rett og slett fordi de har vært de mest praktiske.

Men når det gjelder blikkfang i rommet, som jeg mener stoler er, så synes jeg det er greit å kleise til litt. Under er noen av mine favoritt spisestoler. Da vi kjøpte stoler til kjøkkenet og spisestuen valgte vi å kjøpe kvalitet og unik design og heller ha et 40-års perspektiv.   Jeg vet med meg selv at dersom vi hadde kjøpt billige stoler på Ikea eller Bohus hadde jeg sikkert vært fornøyd med de… i noen år, men så hadde de blitt byttet ut. Vi er så heldig å ha både scandiastolene og eamesstolene under og de er kommet for å bli. Hver gang jeg ser på de så blir jeg glad, for de er små kunstverk i seg selv:)

Sjuer, Fritz Hansen

Eames

Scandia, Hans Brattrud (fra spisestuen vår)

Y stol, Hans J Wegner

 

Bilder fra pinterest, med unntak av scandiastolen som er fra vår stue

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg