Adventsstakene du lager selv

Med mørke kvelder, litt snø på bakken og nattasanger som er byttet ut med julesanger kan jeg ikke annet enn å glede meg over at julen snart er her! Jeg simpelthen elsker denne tiden på året når vi kan tenne i peisen og gjøre det litt ekstra koselig her hjemme. Småen spør hver dag hvor lenge det er til jul og endelig kan jeg si at det er ikke så lenge til! Så jeg begynner så smått å finne frem litt inspirasjon til årets julepynt. Her er noen adventsstaker hvor du kan bruke ting du har fra før. Med små grep så får det du har i skapet en helt ny funksjon og en helt ny look. Det skal faktisk ikke mer til enn 4 lys, noen nøtter, mose, granbar og noen kongler så har du den fineste adventsstake!

Salatskål som adventsstake. Hvor vakkert er ikke dette?  

Flasker som adventsstake. Flaskene kan like godt være i ulike størrelser og fasonger enn helt like sånn som her.

4 armet Kubus lysestake er det mange som har i skapet og denne kan like gjerne brukes nå som julen er her som ellers i året.

Små muffinsformer og mose. Enklere og vakrere blir det ikke.

Eucalyptus er bare nydelig sammen med de hvite lysene og brune kongler og kanelstenger.

Kählers lysestaker formet som trær er nydelige sammen.

Fire lys i kopp! Så enkelt og så dekorativt.

 

Jeg håper du fikk litt inspirasjon. Jeg har i alle fall ikke planer om å hente ned den tradisjonelle lysestaken i år:)

Bilder fra pinteres

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg