En evig klassiker

I hele vinter har mannen min jobbet på hemsen, nye vegger er kommet opp, andre er revet, det har vært sparkling, maling, saging og montering av ventilasjonskanaler. Han avanserer litt mer enn meg når det gjelder oppussing kan man si.

Nå nærmer det seg imidlertid slutten og det betyr at kontoret kan planlegges. Av den grunn går tankene mine i tide og utide til den nydelige, nydelige syvern-stolen. Spør du meg finnes det ingen finere kontorstol enn denne. Jeg er en som fint kunne kjøpt en litt hard stol pga utseende, men siden det er mannen min som skal bruke den 95% av tiden må den nesten være litt god å sitte i. Den kan være med eller uten armlener, med svinghjul eller med vanlige føtter, men pga komforten må den være i ull eller skinn. Så mens jeg drømmer deler jeg disse inspirasjonsbildene, og om noen har andre forslag til stoler som både er god å sitte i og se på så tar jeg i mot tips:) God mandag alle sammen!

Stylist Mette Bonavent


Bilder fra Pinterest
 

 

6 kommentarer
    1. Sukk, kjedelig når man må ta slike praktiske hensyn… Kunne også godt hatt Syvern i skinn som kontorstol. Har ingen gode tips til deg, selv bruker jeg en spisestuestol i tre foreløpig. Skal bytte den ut med en Masters når vi får flyttet de til huset.
      Det blomsterinnlegget ditt med kreative ideer var kjempefint. Likte ideen med de tulipanene som var inne i vasene. Det må jeg prøve en gang. Ellers så liker jeg å bruke mange små vaser heller enn en stor når jeg dekker middagsbord. Samler meg opp små glassvaser til det.

    2. Rita: Jeg klarer bare ikke å slutte å tenke på den. Den er så perfekt!:) Noe Master-stolen også er! Vi har jo flere fine stoler i huset, men jeg innbiller meg at det vil komme et krav om at den skal være myk og god å sitte i (som om det er så viktig, hehe).

      Takk! Jeg synes det er så fint når røtter og løker vises. Det blir liksom mer organisk og naturlig vakkert enn vakkert-vakkert. Jeg skulle likt å se det middagsbordet! Det høres flott ut. Og du, hvor får du tak i ulike små glassvaser? Jeg har funnet noen få, men synes det er vanskelig å finne de skikkelig fine.

    3. Ja, det er vanskelig, så jeg har ikke så mange enda… Fant en nydelig i art noveau-stil på en gjenbruksbutikk i Gøteborg, en i kjelleren på jobb, fikk en av en venninne for snart 20 år siden.. Kanskje ikke så hjelpsomt svar. Men Fretex, andre bruktbutikker ol er nok mitt beste tips! Evt hjemme hos mor, bestemor, en gammel tante… Der kan det ofte stå mye fint innerst i et skap.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg