Venninnegaver

Det er på tide å starte med julegavene og jeg har satt sammen en liten collage med inspirasjon til venninnegaver. Jeg skal innrømme at dette like gjerne kunne vært min egen ønskeliste så når det kommer til stykke må jeg nok tenke gjennom hva som vil passe den enkelte.

Den første julepynten blir hentet frem i dag og i den forbindelse har jeg omøblert litt i huset. Når min mann er borte en natt eller to så hender det at jeg gjør det. Å møblere er nærmest som et puslespill, flytter du på en ting så må andre ting flyttes etter eller settes sammen på nytt. Av en eller annen grunn så er ikke mannen like begeistret for å flytte rundt på møbler som det jeg er så når han er borte da drar jeg rundt på sofaer og bord. Et tips for å drive slik flytting alene er å legge et ullpledd under ene enden slik at du kan løfte og dytte i andre enden. Et triks jeg har lært av min mor som omøblerte en gang i måneden da jeg var liten. Vi visste aldri hvordan huset så ut da vi kom hjem fra skolen! Jeg begynner å lure på om jeg er arvelig belastet:)

1.Skål/ 2.Skjærebrett/ 3.Glassboks med kork/4.Potte/ 5.Lysestake i marmor

10 kommentarer
    1. Hehe, her tenkte jeg først at det var da jammen til råflotte venninnegaver du ga… Og en skjærefjøl til 2,0159,- syns jeg var litt mye. Så kikket jeg litt bedre etter, og så punktum etter det første tallet, og et mønster.. Lurt å være litt våken, ja.
      Ullpledd og ommøblering er et supert triks ja. Jeg ommøblerer ikke så ofte, men det hender jeg prøver ut ting når min kjære er bort…

    2. Rita: Hehe, heldige venninner!

      Det er ikke lenge siden jeg flyttet rundt på sofaen, satt i den hele kvelden og flyttet den tilbake før han kom hjem:) Det er best å gjøre det sånn. Han får helt spasmer når jeg begynner å flytte på ting. Han vet nok at den ene tingen jeg flytter på er bare starten.

    3. Det er så mye fint:) og kan man ommøblere ofte nok lissom:) Jeg elsker det, mannen min hater det:) haha… Ha en herlig fredag koselige du:)

    4. Og jeg var tydeligvis ikke mer våken enn at det snek seg med en null ekstra i kommentaren min… Ikke enkelt det der. Men fine tips var det uansett. Nå er jeg som nevnt før ikke julete av meg, og venninnegaver kjøper jeg ikke, men det finnes jo bursdager.. og jeg har et helt hus jeg skal fylle med ting! Potten var veldig stilig. Kanskje noe for takterrassen? Og enig med deg, marmor er superfint. Kjenner jeg er litt misunnelig på bordet ditt…
      Fint jeg ikke er alene om den typen ommøblering… Ofte lurt å ha prøvd det ut før man kaster frem et forslag, har jeg lært.

    5. Rita: Sikkert veldig fin på en takterrasse! Men spørs om den tåler frost så må gjerne inn om vinteren.

      Hihi, gleder meg til bordet kommer. Gikk for hvit marmor til slutt. Selv om det grønne var rålekkert tror jeg at jeg kommer til å like det hvite lenge.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg