When in Barcelona

Som en del av verdensutstillingen i 1929 ble Paviljongen av Mies van der Rohe oppført i Barcelona. Den ble kalt den Tyske paviljongen og skulle vise den moderne retningen arkitekturen var på vei inn i. Den har et rent utrykk med materialer i glass, marmor og travertin og er en av de mest kjente bygningene innen arkitekturhistorie.

Jeg har vært så heldig å se Paviljongen to ganger og om du skal til Barcelona vil jeg tips om å legge dette inn som et mål på reisen. For en som er interressert i arkitur er det rett og slett lykke å se og oppleve stemningen ved Paviljongen. Et sus av historie, vakre former, linjer og materialer.

kilde archdaily, bilder fra Pinterest

2 kommentarer
    1. Heisann,
      Skal tilbake til Barcelona i oktober, denne gangen håper jeg å se den i lyse dagen og ta turen inn, for det går vel antar jeg? 🙂
      Gleder meg allerede til Barcelona med venninne!
      Ha en fin kveld!
      Katrine

    2. Katrine/ Nordisk rom: Å, heldig! Barcelona på høsten er virkelig deilig. Sensommer og fin-fin temperatur. Jeg har kun sett paviljongen på dagtid så det vil jeg tro går fint.

      Du må ha god tur og en fin dag!:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg