Krakk

Badekaret er bestilt! Hurra-hurra! Nå er det bare å vente på at det blir levert på døren. Og til et freshere baderom må jeg ha en freshere krakk. Aller helst skulle jeg hatt en stol men jeg innser at på 4m2 er det ikke mulig. Men en disse kan gjøre susen. Og så gjenstår det å se: kan en finere krakk få meg til være mer ryddig eller vil den bli nedlesset med klær fra den siste uken?


Indistruell krakk fra Home and cottage, vintage krakk fra bolina, krakknyhet i kork fra Ikea.


Og her er en søt liten krakkeinspo fra pinterest.

5 kommentarer
    1. Liker den fra Ikea. Mye fint i den nye serien ser det ut som.
      Her ser det ut som både badeplaner og bakgårdsplaner vil ta litt tid, så jeg er i gang med en minimakeover på soverommet. Nye gardiner og nye nattbord er planen der. Hadde jeg da bare fått min kjære til å iblant rydde vekk tøy, så ville det blitt rent så bra der inne! Den fine stolen er jo alltid dekket…

    2. Rita: Det er ikke så ofte jeg blir imponert over Ikea, men den nye serien til Ilse Crawford virker lovende!

      Oppussing av bad og bakgård er jo store prosjekter så det er naturlig at det strekker seg ut. Tror vi (det vil si min mann) har holdt på med hagen/inngangspartiet i over tre år. Først nå begynner det å nærme seg slutten. Men soverom er et veldig morsomt prosjekt! Hvilken stil går dere for? Kjenner til den kleshaugen, men hos oss er det jeg som er verst;)

    3. Hvilken stil? tja, hva skal jeg kalle den? Nordisk minimalistisk retro? 😉
      Veggene er malt i ubrukket hvit, som vi er veldig happy med. Seng, nattbord og klesskap er i eik (Malm og Pax fra Ikea), og tilfører mer enn nok varme til rommet. Har lyst til å bytte ut sengen og dørene på klesskapet, men vi får se. Nøyer meg kanskje med nye nattbord i første omgang. Ellers på rommet har vi min kjære toalettkommode, og to teak-stoler. Lys beige gardiner. Iittala filt-kurver til skittentøy. En innrammet poster av Alphonse Mucha over sengen. Et helt greit rom, men ikke helt der jeg vil ha det. Så planen i første omgang å sy nye gardiner, har funnet noe lett, grått ullstoff jeg skal bestille, og som sagt nye nattbord. I vinduet står en terracotta-potte med succulenter, som jeg tenker å skifte ut eller lakke, da terracotta ikke passer helt inn her. Kanskje et bilde på veggen mmot sengen. Så ikke så stor forandring, men tror det vil gi et mye bedre inntrykk.

    4. Rita: Høres ut som en god miks av stiler:)

      Og med så mye møbler der inne høres det ut som dere har et stort soverom. Heldige! Det skal ofte ikke så mye til før soverommet får en oppgradering. Grå ullgardiner høres både eksklusivt og delikat ut. Virker som en god ide! Kan det være en ide å male sengene og skapdørene i stedet for å bytte de ut?

    5. Har tenkt på det når det gjelder skapet. Med sengen så er det formen jeg vil bytte ut, vil ha en lettere seng. Og det er ganske stort, men er nok litt i fulleste laget. Toalettkommoden er strengt tatt overflødig, men den er så fin at den blir uansett! Og resten er nødvendig. Tror gardinene kan bli veldig fine. Har egentlig lyst på lingardiner, som vi har i stuen, men vi trenger noe som mørklegger bedre.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg