Øye for detaljer

I sommer solgte min søster og svoger leiligheten sin i Bergen sentrum.

Jeg fikk først interesse for interiør etter at jeg var ferdig med studiene, søsteren min har alltid vært opptatt av det. Jeg synes nesten litt synd på mamma og pappa for en av favorittaktivitetene hennes var å pusse opp rommet sitt, og hun gjorde det mange ganger. Og mens jeg valgte lysegrønne vegger med rosa blomsterbord (her snakker vi tidlig 90-tall!), valgte hun en mer voksen stil. Hun hadde blant annet en lenestol på rommet sitt. Har jeg nevnt at hun er 2 år yngre enn meg? Jeg husker at hun malte sengen og at hun gikk til et verksted og fikk satt inn speil i en gammel ramme i Dragestil. Jeg kjenner ingen andre 11-åringer som gjør sånt. Dette speilet har jeg faktisk fått lov å overta og nå står det på gjestetoalettet vårt (se her). 

Søsteren min har med andre ord alltid hatt øye for detaljene og det vises i leiligheten. Kunst, møbler og detaljer stemmer bare så godt! Gulvet fikk de lagt da de flyttet inn og for en som drømmer om nytt gulv, er dette rett og slett drømmen.

Spisebordet i heltre og Syvern stoler har hun kjøpt på Finn. Lampen i taket er fra Normann Copenhagen. På veggene rundt spisestuen henger fire grafiske trykk av Verner Panton som er kjøpt på Lauritz.

På sidebordet står en PH lampe.

Over sofaen som er fra Bolia henger et bilde av Ingri Egeberg. Stolen har hun kjøpt på loppemarked og fått mamma til å sy nytt trekk til. Søsteren min er ikke så flink til å sy så med jevne mellomrom må mamma trå til og sy nye trekk til puter og møbler. Sofabordet er fra Hay og hjørneskapet har hun arvet etter bestefaren vår.

Detaljer fra kjøkkenet.

På soverommet har de sengegavl fra Ikea.

Gjesterom med sengeteppe fra Hay og grafikk fra Victor Vasarely (til dere som har lest bloggen en stund vet dere at dette egentlig hører til hjemme hos meg:) ).

Og en koselig liten balkong. Når jeg ser dette får en liten bit av meg lyst til å flytte til sentrum å drikke vin på en liten balkong:)

8 kommentarer

Siste innlegg