Ohla

September er den måneden i året hvor jeg alltid reiser utenlands. Det er noe utrolig deilig med å dra dit det er varmere sånn like før kulden slår til for fullt her hjemme. Litt brunere legger, påfyll av D-vitaminer og andre impulser så er jeg klar for vinteren. Så denne gangen kommer det en hotellanbefaling.

På korte weekendturer er hotellopplevelsen neste like viktig som byen i seg selv. Kanskje spesielt etter at jeg fikk barn hvor en get away er synonymt med å lade batteriene. Barcelona er en by jeg har vært i mange ganger og hotellet jeg bodde på for noen uker siden er rykket opp på topp 3 listen over de beste hotellene jeg har bodd på. Ohla Eixample er et lite boutique hotell i den mer trendye delen av byen. Det er gode restauranter og butikker like utenfor døren og serverdigheter som Gaudi-parken og Sagrada de familia en liten rusletur unna. 

Hotellprisene i Barcelona minner mye om norske priser og Ohla ligger i øvre sjikt men det er det vel verdt. Fra det øyeblikket du går inn døren merker du at de setter kvalitet og service høyt. Her kan du faktisk forhåndsbestille hvilke hodepute du vil ha og hvilke lukt du vil ha på sengetøyet. Og har du aldri hørt om en bade-butler før? Det har de på dette hotellet:) På taket er det loungbar som serverer drinker og deilig tapas og infinitypool med den kuleste utsikten over byen. Rett og slett et fantastisk hotell for de gangene du vil unne deg litt ekstra. 

 

7 kommentarer
    1. Badebutler? Jeg vil ha en badebutler!
      Ser deilig ut, helt enig i det å få ladet batteriene på vinteren. Vi drar jo ofte på ferie i januar/februar av den grunn. Spørs hva det blir neste år, vi skal på Noma i januar og det tar jo en del av budsjettet…
      Lenge siden jeg har vært i Barcelona, samboeren har aldri vært der og vi snakker stadig om å dra, det er jo en fantastisk fin by! Er bare litt redd for mengden turister, hvordan var det nå?

    2. Rita: Noma er jo en drøm i seg selv så da får dere kanskje dekket “feriefølelsen” denne vinteren?

      Jeg tenkte nesten ikke over at det var turister i Barcelona, men jeg tror det har litt å gjøre med hvor man går. Vi så ikke så mye på serverdigheter og holdt oss langt unna La Rambla. Og så er Barcelona er stor by som er veldig levende, jeg følte vi stort sett møtte på folk som bodde i byen og ikke turister. Om dere bestemmer dere for å dra dit så må jeg komme med et restauranttips. Den heter 2254 og tapas har fått en helt ny mening etter at vi spiste der. Vi var der faktisk to ganger, så bra var den:)

    3. Åja, jeg kan ikke klage over å “bare” skulle på Noma! Takk for restauranttips, det så skikkelig digg ut! Blir nok en Barcelonatur, men litt utenfor sesongen tenker jeg, det er jo alltid best.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg