Hus og hjem

For 1,5 år siden var blogger og journalist Ann Merete (kreativ-i-tetblogg) og fotograf Irene (Irene-Lunde.no) på besøk hjemme hos meg. Jeg hadde ryddet og stylet i to dager før de kom og jeg var skikkelig spent før de ringte på døra, noe jeg absolutt ikke trengte å være for det ble bare en kjempehyggelig formiddag. Mens Irene tok bilder fra alle mulige vinkler og flyttet og omorganiserte litt på ting og tang hadde jeg og Ann Merete en koselig prat om interiør, om hvor vi finner inspirasjon og hva det betyr for oss. Resultatet ble en boligartikkel som kom på trykk i kk i høst og en ny artikkel som kom på trykk i dag, og denne gangen er den ikke bare å finne en plass men to! I ukens Hus og hjem bilag i Bergens Tidende har Ann Merete skrevet en kjempefin artikkel med en litt annen vinkling enn sist, om hvordan vi innreder med kunst og hvordan den får ligge føringer for resten av interiøret. Den er også å finne på BTs nettsider og i morgen kommer den på trykk i Aftenposten, og på nettsiden er den allerede lagt ut.

Å lese artikkelen og se bildene minner meg på hvorfor jeg har denne interessen. Av og til tenker jeg at denne hobbyen er veldig materialistisk, men det er jo egentlig ikke det det dreier seg om. Det handler ikke om ting men om følelsen det gir. Det å omgi seg med noe som trigger kreativiteten, gir glede og gir følelse av “hjemme”, det er viktig. Omgivelsene gjør noe med oss og jeg mener at befinner vi oss i omgivelser vi trives i så blir vi bedre utgaver av oss selv. Hjemmet vårt er rett og slett en del av oss. Et hjem vi trives i, slapper vi av i, har vi lyst å holde rent og ryddig og lyst å invitere venner til. Jeg gleder meg hver dag til å komme hjem. Selvfølgelig mye på grunn av de jeg bor samme med men også på grunn av at jeg trives der og det er vårt hjem som vi har skapt sammen. 

Jeg vil bare takke dere som stikker snuten innom bloggen fra tid til annen. Det er gøy å ha denne interessen men det er enda gøyere å kunne dele den med noen! Jeg håper dere får en aldeles nydelig helg og at våren bestemmer seg for å overvinne kulden og at solen titter frem der du er!

6 kommentarer

Siste innlegg