Ferie og muscari

For noen dager siden ble årets ferietur bestilt og denne kjenner jeg at jeg gleder meg skikkelig til! Ettersom jeg var gravid og vi fikk en liten prins i juli reiste vi ikke utenlands i fjor sommer så vi har gledet oss lenge til dette. 5-åringen har lenge bedt om at lommepenger utbetales i Euro og da tannfeen kom på besøk for litt siden var både kroner og Euro i glasset. Han sparer nemlig til gelato for i år går turen til Italia, nærmere bestemt Toscana. En plass i Italia som jeg ennå ikke har vært og som jeg gleder meg stort til å dra! Foreløpig er det kun flybillettene som er boks og vi er på leting etter et fint sted. Vi reiser sammen med en annen famlie så vi ser for oss en vingård med basseng og en større leilighet. Jeg må nesten knipe meg i armen for dette tror jeg er tett opp mot drømmeferie for min del. Bading og kos om dagen og vin og god mat på kvelden mens vi ser ut over åkeren. Idyll♥ Om noen har forslag til hvor vi bør reise vil jeg gjerne høre om det. Vi skal ha leiebil så vi står ganske fritt til hvor det skal være.

Ellers er det Muscaritid folkens! Jeg elsker disse blomstene. De er så vakre og så gir de sånn fin vårstemning. Så med en sånn på bordet er det bare å lukke øynene for all snøen som laver ned ute og glede seg over våren.

 

4 kommentarer
    1. Ååååå. Toscana! Så fantastisk, gled dere! Besøk Siena, en utrolig fin by. Og jeg likte meg veldig godt i Castellina in Chianti, en kjempekoselig liten landsby midt i chianti-distriktet.
      Jeg har en venninne som reiser til Toscana hvert år, de pleier å bo her: http://www.casaremi.com/
      Hun skryter veldig av det stedet.

    2. Rita: tusen, tusen takk for tips! Det er virkelig ikke lett å finne ut hvor vi skal dra når vi ikke har vært der før, selv om det er mange plasser som ser fantastisk ut. Jeg skjønner ikke helt hvorfor jeg ikke har vært der ennå, jeg som er så glad i Italia! Skal rett inn og søke etter steder nær Castellina 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg