Loungestemning

I samarbeid med Chili.no

Selv om det er bitende kaldt ute kjenner jeg at våren nærmer seg. Solen er her lengre og lengre for hver dag og jeg begynner virkelig å lengte etter vår og sommer. Hver dag titter jeg ut på terrassen og gleder meg til skyvedørene skal dras fra og ute og inne ska bli en ting.

Jeg er ikke av den typen som koser meg med vårrengjøring av hage og uteplass og hvert år er jeg like glad for at vi har gått for tilnærmet vedlikeholdsfrie løsninger. I oppkjørselen har vi granitt, asfalt, dekorstein og skifermurer og de grønne innslagene har vi i potter med lettstelte vintergrønne planter. I hagen har vi fjernet alle bed til fordel for plen og et lite badebasseng, og på terrassen har vi vedlikeholdsfrie rottingmøbler som står ute hele året. Når solen kommer er det dermed bare å fylle putekassen, vaske over møblene med en klut og starte sommeren!

Da vi pusset opp huset hadde vi mange diskusjoner angående løsninger men uteplassen, den var vi helt enige om. Vi ville skape en avslappet loungestemning og helst gjenskape følelsen fra Thailandturen året før, der vi satt med solbrente neser under palmene i hotellets loungebar med hver vår milkshake og spilte kort. Så dermed gikk vi for en loungelook på terrassen med store svarte rottingmøbler omgitt av grønne planter. Stor nok til å fylles med mange gjester og superdigg å slenge seg nedpå med en god bok. Det er ikke feil å skape litt feriestemning her hjemme også. Jeg kjenner at jeg gleder meg skikkelig til det blir litt varmere i været og jeg kan dra på hagesenteret og kjøpe inn årets planter! For å understreke stemningen går jeg ofte for tropiske og sydlige planter som sitrustrær, bambus, oliven, banantrær og vinranker.

Rottingmøbler i svart fra Chili ligner veldig på de vi har og leveres både modulvis og i hele loungegrupper. De finnes i flere farger men den svarte med hvite puter er min favoritt. Er det en ting jeg angrer på så er det at vi gikk for beige puter og ikke hvite. Det er gjerne ikke så praktisk med hvite puter og klissete barnefingre, men akk så fint det er med det hvite mot det svarte!

Om du lengter mot sommer og er på utkikk etter møbler til uteplassen kan du ta en titt på Chili sine nettsider. Der kan du også lese mer om fordelene med rottingmøbler.

Håper du fikk litt inspirasjon og at du får en nydelig dag!

 

 

 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg