Hvordan få tak i designskatter billig

Jeg er over gjennomsnittet glad i designklassikerne fra 50-60 tallet og med årene har jeg vært så heldig å få flere møbler og lamper i hus, men med en lommebok som ikke er altfor stor har jeg prøvd å få tak i møblene til reduserte priser. Her er mine beste tips til å kjøpe designmøbler:

  • Januar er den beste måneden for å kjøpe nytt! De fleste designbutikkene har -10% på alle bestillingsvarer.
  • Ta en runde i butikkene i løpet av januar, mange selger unna utstillingsmodellene med gode rabatter! Og om du liker noe som ikke er satt ned så skader det ikke å spørre betjeningen og de vil vurdere å gi deg avslag. Jeg har en venninne som fikk tak i en eames wire til -30% tidligere i uken! Det er et kupp!
  • Er du god kan du finne ting på Loppemarked, men her er det mange om beinet og stor konkurranse.
  • Prøv å ta deg god tid når du er på bruktbutikker. Selv om du egentlig ikke er ute etter møbler akkurat den dagen du er der kan det være lurt å ta en titt på hvilke møbler som er inne. Godbitene er der som regel når du ikke leter etter de.
  • Mitt beste tips er å legge inn automatsøk på Finn med de produsentene du liker best. Feks Poul Kjærholm, Wegner, Eames, Kayser. Du kan begrense søket ditt til å kun gjelde fylket du bor i eller velge hele landet. Det er blitt lettere nå enn før å frakte møbler over landet uten at det koster for å mye. Sjekk Finn hver morgen for å se om det er kommet noe aktuelt og da må du ikke nøle. Godbitene forsvinner fryktelig fort!

Lykke til!:)

 

5 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg