7 ryddetips for rotehoder

For meg betyr 2 januar at julen skal ut. Det er nytt år og nye muligheter og tanken om jul er som visket bort. Selv om jeg elsker å ha det ryddig er jeg ikke av de mest ryddige. Jeg er rett og slett ganske rotete. Så jeg tar fatt på det nye året med 7 ryddetips til meg selv, og kanskje andre kan ha glede av de også? Nå skal julen bort!

  1. Rydd bort alle juleting.
  2. Kast det du ikke trenger- vær streng. Det er mye du ikke trenger! Bruk gjerne finn for å kvitte deg med ting. Har du 10 vesker og bruker bare 3 av de, trenger du faktisk ikke de 7 andre.
  3. Lag en liste over alt som skal gjøres og strek ut ettehvert som det er gjennomført. Oversiktig og veldig tilfredstillende å se at to do listen minker.
  4. Rydd bort ting bak lukkede dører. Dette gir et ryddig utrykk.
  5. La alt få sin faste plass. Leker på en plass, telefoner, ladere, kamera på en plass, kvitteringer en annen plass. Det blir da lett å ha oversikt.
  6. Sett alt på plass etter bruk så hoper ikke rotet seg opp.
  7. Skap et rolig uttrykk med få utvalgte ting fremme. Velg de tingene du liker best.

Håper du ble inspirert til å rydde også. Lykke til!:)

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg