Oppbevaring av barneleker

Er det flere som kjenner på at det er litt deilig med mørkere kvelder og litt ruskevære på utsiden? Høsten gir meg alltid en ny giv. Det er tid for kos og hygge og denne høsten koser jeg meg ekstra. Jeg elsker rett og slett livet som tobarns mor! At jeg liker det så godt kom faktisk som et lite sjokk på meg. Jeg så for meg minimalt med søvn, store poser under øynene, null egentid og et liv i joggebukse:)  Sånn er det altså ikke blitt- ennå i alle fall. Søvnen er ikke som før, men jeg får nok søvn. Jeg går muligens litt oftere i joggebukse enn før, men gjør det så mye? Og trenger jeg tid for meg selv så får jeg det. Nå skal det sies at jeg har verdens greieste sovebaby og en mann som har mer overskudd enn de fleste, men jeg tror også det har noe med innstilling å gjøre. Da vi fikk førstemann var det en enorm omveltning å gi slipp på den frie “ungdoms”tilværelsen og gå inn i voksenlivet ( ikke at vi var så fryktelig unge da vi fikk barn! Vi snakker godt over 30). Men nå som det har gått noen år er vi mer vant til livet med barn og da minstemann kom så var det i grunnen ikke noe sjokk, det var bare akkurat sånn som det skulle være. Vi ble bare enda mer en familie og det er jo så hyggelig! Jeg liker selvfølgelig fortsatt å dra på helgetur med venninnene og jeg klarer meg ikke uten litt tid for meg selv, men dette voksenlivet det er ikke så ille. Det er faktisk ganske så fint:)

Uansett- tilbake til overskriften. Er det noe vi aldri får nok av så er det oppbevaring til lekene. Det tar liksom ikke slutt på disse lekene og de som 5-åringen har vokst fra skal jo minstemann snart arve. 5-åringen har mer eller mindre overtatt hemsen og han har flyttet alle lekene sine opp der og dermed måtte vi på jakt etter oppbevaringsløsninger som kunne passe med innredningen. Etter tips fra min eldste søster gikk vi for skuffer denne gangen. Lett å slenge lekene oppi og lett og dra de ut igjen. Vi skulle nok aller helst hatt enda mer oppbevaring enn dette, men vi valgte å gå for en nettere skuffemodul med ikke fult så dype skuffer. Ved at vi har hengt den opp på veggen blir det lettere å rengjøre under og den fremstår mer som et møbel. Skuffemodulen er fra Ikea.

Over skuffene har vi montert 3 svarte kasser i metall fra Søstrene grene, som faktisk rommer en hel del! Disse kan løftes av spikrene slik at vi kan ta de ned når de skal brukes. Om du lurer på hvordan vi oppbevarte lekene tidligere kan du ta en titt her.

Ønsker en fin-fin mandag! Håper dere har en god start på uken!

3 kommentarer
    1. Jeg liker høsten. Tenker at det må man nesten bare bestemme seg for, om man skal kunne bo i dette lande og denne delen av det… Jeg liker å plukke sopp, tenne stearinlys, kose meg under ullpledd, og ta på tykke ullgensere. Og jeg liker å kunne slappe av og bare nyte. Om sommeren er man nesten alltid litt stresset, for man er så redd for å gå glipp av noe fint vær. Om høsten så er det helt ok å bare være inne. Og det er godt iblant. Sånn som nå for eksempel, når jeg så gjerne vil planlegge kjøkken… Takk for innspill, forresten. Har kommet og kommer litt flere innlegg nå. Det er så mange tanker som må få utløp!

    2. Rita: Er veldig deilig med den roen som er om høsten. Og du har helt rett, man må bare innstille seg på å like det ellers er det bare å flytte først som sist:)

      Så gøy med mange kjøkkeninnlegg! Liker stilen dere har tenkt å gå for!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg