Hverdagsminner

Det ble et litt lengre avbrekk fra bloggen enn planlagt denne gangen. Keisersnittet førte til komplikasjoner jeg aldri hadde tenkt over og prosedyrer som jeg aldri hadde hørt om og barseltiden endte opp med like mange netter på sykehuset som her hjemme. Men en ting er sikkert, når du har vært syk i ni måneder og deretter syk i uker etter fødselen er det ingenting som føles bedre enn å være frisk! I graviditeten orket jeg knapt å være ute, mat og lukter var mine verste fiender og jeg følte meg helt elendig. Nå nyter jeg hver solstråle som treffer nesetippen, kaffen har aldri smakt bedre og selv om jeg ikke har trent på aldri så lenge så har jeg aldri følt meg lettere, sunnere og friskere! Jeg setter så uendelig stor pris på de små tingene jeg vanligvis tar for gitt og jeg nyter hvert øyeblikk og jeg gleder meg til alt som kommer. At det blir travelt det kommende året er det ingen tvil om, men jeg gleder meg sånn!

Før sommeren startet jeg så smått å samle på servise til hytta og i løpet av sommeren har det vokst seg enda litt større. Serviset er fra House of Rym og kan mikses i ulike farger og mønstre og det er nettopp det jeg har tenkt å gjøre. Håpet er at samlingen er komlett når hytta står klar.

På disse skal vi servere kaffe og nystekte vaffler på terrassen på varme sommerdager, spise lange frokoster med gode venner og drikke te foran peisen på julaften. De skal være del av alle våre små og store hverdagsminner som vi skal skape på hytta i årene fremover og gleder meg fryktelig til å fylle den første kaffekoppen. Noe sier meg at den kommer til å smake ekstra godt:)

 

7 kommentarer
    1. Dette blir bra😃Lykke til med samlingen… Ja en kjenner ekstra på alt det gode når det har vert ei stund eller la meg sei, LANG-stund med ikke “gode-ting”!

    2. Kristine: Er sikker på at de kommer til å passe perfekt på hytta:) Er helt nydelig å føle at kroppen fungerer igjen. Tipper egentlig de fleste som har vært gravid kjenner på den følelsen, man blir jo så tung og sliten i hele kroppen! Spesielt på slutten.

    3. Det serviset er så koselig! Helt perfekt på en hytte. Sånn passe uformelt, men allikevel så stilig.
      Har også hatt en operasjon i sommer, mye samme inngrepet som et keisersnitt, og det er en del ting man kanskje ikke har forutsett da ja… Jeg er feks overrasket over akkurat hvor mye man faktisk bruker magemuskler til! Men jeg kom meg heldigvis kjapt i form igjen, og det tror jeg er mye takket være det at vi dro på hytta på fjellet i Gudbrandsdalen, der jeg kunne slappe av men også gå fine fjellturer. Og sånn bortsett fra et sår i magen føler jeg meg også friskere enn noen gang! Kan tenke meg det føles ekstra godt for deg etter den røffe graviditeten!

    4. Rita: Ja, jeg liker det så godt! Nostalgisk og fint.

      Bruker magen til alt! I starten må man jo rulle seg ut av sofa, seng og stoler, og så tar det overraskende lang tid før magen er helt som før igjen. Så godt å høre at du er kommet det kjapt i form igjen. Å gå er jo den beste måten å komme seg i form etter et sånt inngrep. Jeg er ikke kommet helt der at jeg er kommet meg i fjellet ennå, men byturer er gull akkurat nå. Nyter virkelig å være turist i egen by om sommeren. Vi har hatt et par lunsjdater den siste tiden og det er bare så hyggelig å rusle rundt i gatene.

    5. Vi benyttet anledningen de første dagene jeg var oppe igjen, til å besøke en rekke av byens museer. Fin unnskyldning til å få sett en del museer eller utstillinger man kanskje ikke hadde kommet seg på ellers!

    6. Rita: så lurt! Trenger ikke alltid reise så langt for å oppleve noe nytt, når det er såpass mye bra tilbud her. Vi har rukket et lite kafébesøk i dag også og planen er lunsj i byen i morgen også. Må nytte tiden før hverdagen henter oss inn igjen:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg