Å sove utendørs

Jeg er muligens over gjennomsnittet glad i å sove, og noe av det beste jeg vet er å sove ute. Om det er på stranda, på terrassen eller i forbindelse med en lengre fjelltur, det er bare noe veldig friskt og beroligende med å sove utendørs. Og det høres kanskje for snålt ut til å være sant men de rareste og fineste naturopplevelsene har jeg faktisk hatt i forbindelse med disse utendørslurene. For mange år siden var jeg på fisketur og da jeg gikk lei av å fiske la jeg meg ned på et svaberg mens jeg hørte på fuglekvitter, vinden som raslet i trærne og ørreten som hoppet i vannet ved siden av. Jeg vet ikke hvor lenge jeg sov men etter en stund våknet jeg av at noe virket annerledes. Det var et dyr som rautet like ved. Jeg åpnet øynene og stirret rett inn i øynene på en reinsdyrskalv! Den stod helt rolig bare et par meter fra meg og studerte meg som om jeg var det rareste han noen gang hadde sett. Jeg satt meg opp, gnikket meg i øynene, og så så vi på hverandre en stund før han rolig snudde og tuslet avgårde. Du kommer ikke i mer kontakt med naturen enn det!

Bilde fra pinterest

Så dagens sommertips er å ta en lur utendørs! Heng opp en hengekøye i hagen, pakk den i sekken og ta den med til stranden eller ut i skogen og heng den i et tre. Jeg kan ikke love nærkontakt med et klovdyr men jeg kan love en fin opplevelse!
 

 

 

 

3 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg