Heftige hus

Det blir roligere og roligere her på bloggen jo nærmere termin jeg kommer. Jeg har nok med å komme meg gjennom dagene og fullføre svangerskapet og akkurat nå er alt annet satt til side. Men det betyr ikke at bloggen forsvinner! Det blir bare litt lengre mellom hvert innlegg i en periode og jeg kan ikke få sagt hvor glad jeg er for alle dere som trofast titter innom selv om jeg ikke alltid leverer.

Bilde gluckplus.com

Har dere fått med dere den nye britiske serien “Heftige hus” på NRK? Hver gang det dukker opp et bra interiør- eller arkitektprogram så blir jeg så glad! For helt ærlig synes jeg det er mye dårlig som vises om dagen. I “heftige hus” reiser programlederne verden rundt og ser på spektakulære hus og hytter og felles for de alle er en litt utradisjonell tilnærming til hvordan en skal bygge. Naturen er alltid i fokus, om det er bygging i sårbart landskap, hardt klima eller hvordan nyte utsikten på best mulig måte, som i arkitekt Glucks familiehytte to timer utenfor New York. Hytten er bygd som et tårn og rager over tretoppene for å nå opp til den nydelige utsikten. Og for å ikke virke for dominerende er fasaden bygget i glass for å reflektere omgivelsene og på dagtid forsvinner huset nærmest mellom trærne. I episode 3 tar de faktisk turen til Norge og besøker en av mine favoritthytter, Lyngholmen av Lund Hagem Arkitekter. Jeg suger til meg inspirasjon og gleder meg allerede til neste episode legges ut. Anbefales!

 

 

 

6 kommentarer
    1. Åååå, takk for tips! Vi har jo ikke TV så jeg får ikke med meg når det kommer slike nye programmer, men NRK kan vi jo se på nett, så dette skal jeg jammen ta en kikk på!
      Skal forresten innom Florentes i dag og se om de har noen kule kaktuser. Trenger noe nytt i vinduet, plantene jeg har der er litt slitne…

    2. Jepp æ har fått med mæ den NRK serien, æ elske sånn og sug å til mæ inspirasjon. Selv om æ kansje har en litt anna stil som e litt mer fargerik så e det enkelte ting som altid e Klassisk og kult.
      Spennende blogg du har æ slæng mæ på og følge dæ. Lykke til med resten av svangerskapet å fødsel 🙂

    3. Rita: Er ytterst sjelden jeg ser på direktetv også så det var helt tilfeldig at jeg kom over den her om dagen.

      Håper du fant noe fint på Florentes. De pleier ha mye fint inne og kanskje spesielt på denne tiden av året når de har like mye utenfor butikken som inni:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg