Drømmekjøkken på budsjett

Den siste langhelgen i mai er unnagjort og det er tilbake til hverdagen. Mannen min har sammen med småen tilbragt de to siste langhelgene hos svigers, hvor han samtidig har jobbet på hyttetomten. Det er mye grunnarbeid som må gjøres før snekkeren kan overta på nyåret og det gjelder å gjøre så mye som mulig før mini nummer to melder sin ankomst om 4 uker. Jeg kan ikke få sagt hvor glad jeg er for at jeg startet tidlig med kjøkkenplanene og i dag skal jeg i møte med Kvik for å sette opp den totale bestillingslisten. På den måten er det bare å plukke den frem til neste år når vi er kommet så langt at kjøkkenet skal inn. Akkurat det tror jeg vi kommer til å være sjeleglad for når vi går med søvnunderskudd etter et år med baby i hus! Om jeg ikke husker helt feil så vil kaffe og en time på øyet være pri en akkurat da.

Etter å ha kontaktet møbelsnekker for spesialtilpassede fronter, innså jeg at drømmekjøkkenet igjen var mulig og jeg ba om pris  på grove fronter noe ala det som er på bildene. Og vet dere hva den store bonusen er? Frontene blir faktisk billigere enn de vi opprinnelig hadde sett for oss hos Kvik.


Noen kompromier har jeg måttet inngå, og marmor eller corian benkeplate må vike for laminat. Heldigvis er ikke laminat det det engang var og mot spesialtilpassede fronter, heltre gulv, store vindusflater og vakker natur tror jeg faktisk det kan bli skikkelig fint.
 

6 kommentarer
    1. Å, så fantastisk! Og et godt tips jeg tar med meg til vi skal i gang med kjøkkenet vårt, kanskje vi skal prøve å tenke utenfor boksen også?
      Laminatbenkeplate tror jeg er lurt, de er jo så mye enklere å vedlikeholde enn en del andre materialer, og dette skal jo være en hytte der du skal slappe av, ikke måtte stresse med vedlikehold av benkeplaten!

    2. Det blir så fint! Det er eg heilt sikker på! Lykke til med innspurten no med småtisn, han kan gle seg til mykje digg på drømmekjøkenet 😉😘

    3. Rita: kan absolutt anbefale å tenke utenfor boksen! Kan tipse om at møbelsnekker mente det var enklere med ikea ettersom de bare kunne kjøpe en dør på ikea og bruke som mal, men jeg kjente bare at jeg ikke orket å ha ansvar for designe kjøkkenet helt på egenhånd. Veldig fint å ha en kjøkkenleverandør som skisserer opp og sørger for at alt stemmer.

      Tror mannen var glad for at det ble laminat også, en corian benkeplate koster faktisk det hele møbelbudsjettet vårt er på, Hehe. Så jeg velger gladelig laminat for å kunne gå litt bananas på Berletaburetten!:) og så er det jo som du sier, mye mer praktisk!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg