Kjøkkenprat

Vel overstått 17 mai alle sammen! Jeg håper dere hadde en strålende dag i går, med fine folk, god mat og mye is! Apropo is så var jeg så dum å spørre sønnen vår i går like før leggetid hvor mange is han hadde spist. Da han skjønte at han hadde vært så travel hele dagen med tog og leker at han ikke hadde rukket å spise mer enn en is var hundreogett ute. Hva skulle han si i barnehagen? Det var jo dagen da han skulle spise så mange is han ville! Og det var virkelig det store samtaleemnet da jeg hentet han i barnehagen 16 mai. For å si det sånn så endte det med is til kvelds- og til frokost i dag tidlig! Og jeg ser ikke bort fra at det blir en is i ettermiddag også. Det er tross alt nasjonaldag bare en dag i året.

Bortsett fra det var det en nydelig dag i går. Tenk at vi skulle få så fint vær! Mannen og småen hadde tettpakket program hele dagen, mens jeg kun var med på 17 mai frokost hos naboene og rømmegrøt med familien her senere på dagen. Jeg blir mindre og mindre mobil jo mer magen vokser og nå er jeg på det punktet at jeg våger å dra noe sted uten bil. Klarer ikke stå oppreist i mer enn 30 sekunder før det føles som om jeg skal besvime så da er det bare å lytte til kroppen.

Jeg har innsett at et gjøremål om dagen er det jeg klarer så da jeg i dag klarte to var jeg skikkelig fornøyd med meg selv! Spesielt med tanke på at begge var så fruktbare. Jeg har nemlig fått tegnet opp kjøkken hos Kvik kjøkken og vært innom en møbelsnekker. Og begge jeg snakket med virket så dyktige i jobben sin og for meg har det mye å si når jeg skal ta fatt på større prosjekter ettersom jeg ikke har forutsetning til å ta alle valg selv. Og brikkene begynner virkelig å falle på plass. Det ser ut til at vi lander på to ulike alternativer, og begge vil bli superfine! Det første alternativet er alt fra Kvik, omtrent med den utførelsen som er over, med en svart kjøkkenøy og hvite skap i bakkant (bare at våre skap vil være inni veggen slik at de ikke stikker ut).

Det andre alternativet er å kjøpe alle skrog fra Kvik og få en møbelsnekker til å lage fronter på kjøkkenøyen med spiler i valnøtt eller eik. Det vil ligne kjøkken fra Unoform men forhåpentligvis til en mye snillere pris. Møbelsnekkeren jobber hos Wallø & Nilsen (som Tid for hjem bruker) og det var så betryggende å høre at å lage kjøkkenfronter hadde de god erfaring med. Nå gleder jeg meg bare til å få tegninger og priser både fra Kvik og Wallø & Nilsen slik at vi for alvor kan begynne å ta noen valg.  

   

6 kommentarer
    1. Gøy! Dette ser jo ut til å bli veldig bra. Jeg har veldig sansen for Walløe og Nilsen, men må innrømme at det er utelukkende basert på at jeg syns både bygget, fasaden og logoen deres er så stilig… Har ingen erfaring med de ellers. Bare lever i den troen at noen som klarer å få sin egen bedrift til å se så stilig ut, må kunne klare å gjøre en god jobb med annet. Nå får vi se om det stemmer!

    2. Rita: virker som de alltid har peiling på det de holder på med i Tid for hjem også og det er ganske betryggende. Og helt enige- de er god på presentasjon av bedriften! Jeg sjekker eposten hele tiden nå, er så spent på hva de kommer til å si:)

    3. Hei! Snublet over denne posten her, og jeg ble veldig nysgjerrig på om du fikk noe svar fra Walløe og Nilsen på spesialbygde fronter med spiler ala Unoform? Jeg har nemlig vært inne på akkurat samme tanke selv, men ikke kommet så langt som til å sjekke det ennå 😉

    4. Torill: Hei Torill! Beklager at jeg ikke har svart deg før. Vi har vært travelt opptatt med en liten nyfødt og bloggen har kommet i andre rekke de siste ukene. Uansett jeg ba aldri om pris på Unoformlignende fronter fordi vi ombestemnte oss. Jeg ba for øvrig om pris på fronter ala det som er i dette innlegget her. Vi ba om pris på 8 fronter til kjøkkenøyen (noe som vil si ca 20 skuffer) og det kommer på ca 25 000 og den løsningen kommer vi til å gå for. Gøy å få drømmekjøkkenet vårt! Du må ha lykke til med ditt kjøkken og god sommer videre:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg