Utsikten

Vi hadde et mål for påsken og det var å rive dagens hus på hyttetomten og vi er i mål! Første del av byggeprosessen er dermed i gang og vi må for alvor i vurdere hvordan ting skal gjøres og ikke minst når. Pri en er tross alt småen som skal komme i juli og vi vil for alt i verden unngå at travle byggeperioder skal gå ut over familieharmonien. 

For familie og venner har det har vært litt vemodig å si farvel med det gamle huset men tilstanden var såpass dårlig at dette var den eneste løsningen. Men minnene og historien som er her på tomten den skal vi ta med oss, og ikke minst skal vi skape nye minner.  Jeg synes det er så fint å tenke på at det fortsatt skal det være liv og røre på denne eiendommen. Og hvis du lurer på hvorfor vi liker oss så godt her er her et lite knippe bilder.


Utsikt mot nord

Utsikt mot sør

Naust med kai


Den gamle løa
 

 

4 kommentarer
    1. Å, så fantastisk fin tomt! Skjønner godt at du koser deg med å lage planer for hytte der, ja. Den alleen ned til naustet var bare helt fantastisk! Gøy å være i gang tenker jeg, selv om jeg godt skjønner det vemodige.
      Har tenkt på den badeproblematikken din, men ikke kommet på noen bedre løsning enn den jeg skrev med en omvendt rullegardin. Tror det kunne funket fint, og da slipper du skillevegger som bare gjør badet trangere.
      Vi har tilbrakt påsken på min hytte på fjellet. Den bærer preg av å ha vært brukt i 70 år av ulike familiemedlemmer, som alle bare har etterlatt ting der… Vi har ryddet og vasket den fra topp til tå, og rensket opp i alt i skap og vegger. Ble så fint der til slutt! Nå er målet å få leid den ut litt på airbnb, og så bli flinkere til å bruke den selv også.
      Akkurat nå ryddes det i skap og kjeller hjemme også, er så greit i loppemarkedsesongen! Laget en liste over ting som trengs på hytta, så dette blir første gang jeg skal gå på loppemarked med handleliste!

    2. Rita: Jeg kjente jeg ble fullstendig forelsket i tomten nå i påsken. Det var akkurat som om jeg så tomten for alvor når huset var fjernet og jeg kunne se for meg våre løsninger der. Jeg fikk litt panikk da jeg kom på at jeg hadde sagt til mannen min i høst at han kunne fjerne alle trær han ville, for det var først nå jeg så kvaliteten i den fine alleen og hvor fin noen av sypressene på sørsiden av huset var. Så fra nå av fjernes ingen trær før jeg har gitt klarsignal:) Vurderer å sette en sløyfe rundt de han ikke skal røre.

      Ja, de skilleveggene er bare til bry… Vi har også diskutert det frem og tilbake og tenker også at en rullegardin eller gardin-løsning er tingen. Vurderer å ha en halv (type 1,2) skillevegg ved toalettet. På den måten er det ikke nødvendig å trekke for gardinen når toalettet skal brukes, kun når man skal dusje/bade og det er fare for innsyn.

      Høres ut som en travel påske for dere, men så deilig å få det gjort! Det blir jo mye lettere å leie den ut og tjene noen kroner på den nå og ikke minst hyggeligere for dere å bruke den. Og så genialt å ha med handleliste på loppemarked! På slike gamle hytter passer det liksom ikke inn med kniver og fat fra ikea.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg