Happy hour

Å være kvalm i graviditeten er en altoverskyggende tilstand. Det er umulig å noen gang glemme at du er gravid og kvalmen er en konstant påminner på at du ikke er i form. Så for at den ikke skal ta helt over så benytter jeg meg av noen triks. Spiser jeg god mat så bruker jeg laaang tid på å spise, kvalmen er nemlig fraværende akkurat når jeg spiser, og jeg nyter hver bit (jeg vet nemlig at det sekundet jeg er ferdig blir kvalmen verre enn noen gang). Jeg bruker lang tid på å lage de deiligste mozarellasalater og spiser gjerne egg benedicte til lunsj. Jeg har en mistanke om at matbudsjettet vårt har skutt i været de siste ukene… Orker jeg det så stikker innom en interiørbutikk. Iveren over god design gjør at jeg klarer å glemme kvalmen en bitteliten stund. Og i stedet for å bli frustrert over alt jeg ikke orker så blir jeg glad over det jeg klarer. I helgen hadde jeg to turer med trekket på slalom. Riktignok i barnebakken, men jeg har hatt ski på beina i år! Hurra:)


Det siste jeg har innført er happy hour. En god drink trenger ikke inneholde alkohol og med god musikk på høytalerne blir det god stemning. Jeg foretrekker noe cool club musikk og så lukker jeg øynene og drømmer meg bort til en pool bar i New York. Faktisk synes jeg dette var så lurt at jeg tenker det skal videreføres når småen er kommet til verden. Innimellom nattevåk, babygulp og bleieskift tror jeg happy hour er helt på sin plass. Når varmen kommer skal happy hour flyttes ut på terrassen. Mine favoritt virgin drinker er mojito, strawberry daiquiri og oreo milkshake. Sistnevnte er strengt tatt ingen drink men så nydelig at den er verdt å nevne. Så god torsdag og god happy hour folkens!
 

6 kommentarer
    1. Uff, høres virkelig ikke godt ut. Men fint du klarer å finne noen slike pauser i kvalmen, da. Virgin mojito er nydelig. Et tips er å tilsette noen frosne eller ferske bær som du moser sammen med minten. Bringebær eller blåbær, feks. Deilig. Kos deg med happy hour, og håper du føler deg bedre snart!

    2. Rita: jeg gjør det ikke flere ganger for å si det sånn, Hehe. Men det er bare for en kort periode så det er bare å holde ut. Så bra tips! Det skal jeg prøve ut neste gang jeg skal lage mojito. Har nettopp fylt opp fryseren med bær så nå kan helgen bare komme!:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg