Små gleder

Jeg er en av de som ikke romantiserer det å være gravid. Det er faktisk knallhardt og hadde du spurt meg for under et år siden om jeg jeg skulle ha flere barn ville jeg svart nei, med utropstegn! Men etter hvert som småen har vokst til har gleden og kjærligheten til han blitt større og større og det er helt utenkelig å tenke seg livet uten han. At det går an å være så heldige! Tanken på å kunne få en ny liten gutt (for det blir faktisk en gutt til:) ) som vi kan kysse og klemme på og se utvikle en fantastisk egen personlighet gjorde at jeg tenke: 9 måneder til… jeg kan klare det.

Som sist er jeg kvalm fra ende til annen og enkelte dager er en kamp å komme seg gjennom. Men i stedet for å være nedfor for alt jeg ikke orker, prøver jeg så godt jeg kan å finne gleden i små ting. Om jeg får nok hvile og tar hensyn til kvalmen klarer jeg å jobbe bittelitt, jeg klarer å spise middag og kose meg med småen og min kjære når de kommer fra jobb og barnehage, og jeg klarer å være sosial i små doser. Er jeg skikkelig heldig klarer jeg en lett treningsøkt en dag i løpet av uken også. Og mens jeg ligger på sofaen (for det er det jeg gjør mest) og kjenner på kvalmen så prøver jeg innimellom å ignorere den med å planlegge møbleringen og detaljene i den nye hytta. For en ting er sikker- når babyen kommer, vil jeg ikke ha tid til å finne produkter og hente inn priser. Det hadde vært så fint å ha en plan for møbler, produkter, detaljer og kjøkken som jeg kan hente frem når hytta en gang skal innredes!

Og siden sofaen er min beste venn for tiden er friske blomster på bordet blitt viktigere enn noen gang. Nesten like nødvendlig som sol og vitaminer. Disse vakre og litt snåle tulipanene pynter opp her hjemme akkurat nå og gjør liksom hver dag på sofaen litt bedre. Akkurat nå går jeg for de små gledene:) 

4 kommentarer
    1. Maaange gode klemmer til deg! Du klarer det 👶🏻😘! Og sååå deili vær det er idag då! Nyt d, Gjerne på sofaen 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg