Modul ligth grey

Mens vi venter at på bygge- og rivesøknaden hos kommunen skal behandles, hopper jeg laaangt frem og drømmer om hvordan kjøkkenet på den nye hytta kan se ut. Plassering og utforming er allerede bestemt men detaljering og type kjøkken er fortsatt uavklart. Planen er at det skal være en frittstående kjøkkenøy på nesten 4 meter + noen skap i bakkant. Og ettersom det er åpen løsning med stuen sier det seg selv at kjøkkenøyen blir et viktig element inne i hytten. Opprinnelig så jeg for meg skap/skuffer i treverk med marmor eller hvit corian benkeplate som går ned på begge kortsidene av kjøkkenøyen, men etter å ha sett dette kjøkkenet hos Kvik tenker jeg at grått og hvitt kan bli fint også. Vi skal ha parkett eller heltre gulv i hytta så varmen som jeg opprinnelig så for meg i treverket til kjøkkenet vil vi likevel få i gulvet.

Selv om dette er et bilde av en mye kortere kjøkkenøy illustrere det godt hvordan det vil se ut hos oss, da vår øy vil bli frittstående med skap bak og med store vindusflater på hver side av kjøkkenøyen slik som her. Og der hvor bilde er takk vil stuen vår bli. Tror dere ikke at det kan bli fint med tregulv og vinduer med svarte karmer? Og hva tenker dere om bakveggen? Selv om betong er rålekkert er det ikke et alternativ ettersom vår hytte vil bli en trekonstruksjon, så her er alternativet å male veggen eller å kle den inn i et eller annet treverk. Jeg har tenkt litt på treverk med tynne spiler. Hva tror dere om det?

Og disse svarte lampene over likte jeg kjempegodt! Hos oss vil det sikkert være passende med tre stykker…

Etter å ha sett Kvik kjøkkenet hos venninnen min ble alle oppbevaringsutfordringer løst. Vi kan nemlig ha skuffer/skap på begge siden av kjøkkenøyen! Ettersom den er så lang så kan vi ha alt av kjøkkenredskaper på innsiden av øyen og alle skuffene/skapene som blir ut mot stuen kan vi bruke til andre ting. Med andre ord 4 meter til bøker, blader, lys og pynteting! Og med det vil vi alltid ha plass til å rydde bort rot fra der vi oppholde oss og det er gull verdt!

Bilder fra Kvik
 

4 kommentarer

Siste innlegg