Det er rot bak fasaden

Det er det glade kaos her hjemme om dagen og jeg kan ikke skylde på noen andre enn meg selv. Den lange listen over ting som skulle ha gjort blir bare lengre og lengre, og de få tingene jeg har startet opp har stopper opp like fort som de har startet. Ambisjonene om å sortere alle klærne mine for noen uker siden stoppet opp da jeg var kommet halvveis så nå er det tellekanter i halve skyvedørsgarderoben og resten av klærne ligger i en stor krøll i sofaen. Noe som har resultert i at kjellerstuen som skulle være et koselig oppholdssted er blitt en fryktelig rotete walk in closet. Og husker dere det fine badet jeg gjorde en mini makeover på i fjor (se her)? Not so nice anymore! Badlekene blir liggende i bunn av badekaret til neste gang småen skal bade og alle mine toalettmapper (som jeg hadde ambisjoner om å rydde fint inn i skapet hver kveld) er blitt stående på permanent basis. Og det en gang så fine eucalyptustreet som jeg hadde der inne står visnet under benken med hengende grener.

Så mens jeg venter på at jeg skal ha ork til å ta fatt på mine tusen oppgaver så lukker jeg øynene og så holder jeg blikket på de få plassene jeg klarer å holde ryddig. For hvis du tror at det ser slik ut i hele huset tar du feil. Jeg er nemlig en rotekopp:)

 

4 kommentarer
    1. Haha, det har lett for å bli sånn.. Kjemper en evig kamp hjemme også, det er så lett å bare la ting bli stående. Men jeg er jo over gjennomsnittet ryddig, så det jeg anser som rot tenker kanskje andre er ryddig og fint. Kjenner et kjempebehov for rydding nå, skjer alltid om våren. Store planer om å gå drastisk til verks i klesskapet så fort vår husgjest flytter ut!
      Og vårfølelsen du skrev om var akkurat det vi håpte på ved å komme tilbake mot slutten av februar, at det går fort mot vår, endelig!

    2. Rita: Å ha ryddige skap er en sånn utrolig god følelse. Det gir i alle fall meg ro i sjelen å åpne skapet hver morgen å ha oversikt over alt. Og endelig kan jeg si at skapet mitt er med tellekanter. Må det vare lenge!

      Jeg kjenner på at vinteren ikke har helt sluppet taket når minusgradene dukker opp titt og ofte men det gjør liksom ikke noe når solen skinner i time etter time etter time:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg