Perfeksjon

Mens den skandinaviske stilen beveger seg mer og mer over i det lune, hyggelige og varme kjenner jeg at jeg kjemper litt i mot. Jeg liker det åpne, det luftige, det stilrene. For meg er dette perfeksjon. Store vindusflater, råhet i betongen som viser frem det faktiske materialet i stedet for å dekke det til, utsikt, innsyn, å være en del av naturen utenfor. Og nå som vinteren er her så tenker jeg at et sånt hus er godt for kropp å sjel. Hvert minutt av det dyrebare dagslyset slippes inn og gir huset og menneskene energi. Six wall house er designet av arkitektkontoret Arrow Frick.


Bilder bobedre.dk
 

10 kommentarer
    1. Med et sånt hus, med så mye flott natur utenfor, blir jo huset lunt bare av det. Da kan man helt klart med fordel strippe det ned sånn som de har gjort. Utrolig flott! Hytteinspirasjon, tenker jeg!
      Jeg kjemper også imot. Driver for tiden med en gradvis avrydding av flater, vil ha færre ting stående fremme og heller ha lys og luft rundt alt. Og vi har ikke mye fremme fra før..
      Må si jeg likte trappen. Vi har jo endt på å ikke flytte trappen, og heller ikke bytte den ut med det første, men en slik trapp hadde vært kult tror jeg…

    2. Rita: Absolutt hytteinspirasjon! Å dra følelsen av naturen inn i hytten må jo være helt magisk. Tenker at det ikke er behov for så mye pynt og kunst med sånne omgivelser.

      Jeg er også inne i en sånn fase! Alle småting oppleves som rot og jeg vil helst kun ha de store tingene våre fremme. Kanskje en reaksjon på alt dillet som var fremme i julen (ikke at jeg hadde så mye pynt fremme i år).

      Jeg har fortalt før om venninnen min som fikk laget seg en sånn trapp. Det gjør virkelig noe med et rom! Utrolig kult.
      http://eklektiskminimalisme.blogg.no/1453672616_24012016.html

    3. Rita: Enig! Den kjøkkenbenken skaper gjerne et fint bilde men i virkeligheten tenker jeg at det ser ut som rot. Og en annen ting er at innredning skal oppleves fra flere vinkler. En skjenk ser man for eksempel ikke bare rett forfra men på skrått og fra siden og jeg kan ikke forestille meg hvor rotete den skjenken ser ut fra siden.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg