Perfeksjon i det uperfekte

Jeg har flere ganger vært i Roma og har derfor sett (og latt meg imponere) av de store severdighetene som Colosseum, Trevi-fontenen, piazza navona og pantenon så det som spesielt fanget oppmerksomhetene min denne gangen var denne skulpturen. En skulptur fra antikken uten hode, armer og ben men likevel så uendelig vakker. Den står i Vatikanpalasset og skal visstnok ha vært en av Michelangelos største inspirasjonskilder. Kombinasjonene av det gode håndverket, anatomien i skulpturen og manglene ved den gjorde meg rett og slett målløs. For meg blir nemlig ting enda mer vakkert om det ikke er så polert, og perfeksjonen oppstår i krysningen mellom det perfekte og det uperfekte.  

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg