Dyrke druer innendørs

Jeg skal ærlig innrømme at når jeg låser meg inn etter en lang dag ute- da lukter det drivhus når ytterdørem åpnes. Kanskje ikke annet å vente med x antall grønne vekster, et banantre, et fikentre og et siste tilskudd- en drueranke midt i stuen. Jeg duller og steller sånn med disse plantene: jeg har plantet de i større potter, gitt de gjødsel, plukket visset løv og sjekker jevnlig at de har fått nok vann.

Drueranken er plassert på den mest solrike veggen i stuen og for å støtte den opp har jeg hengt opp et armeringsnett. Og nå håper jeg så inderlig at den skal begynne å vokse! Hadde det ikke vært fantastisk om den slynget seg oppover nettet ut over høsten?

 

3 kommentarer
    1. Hvordan gik det med vinplanten? Jeg er nysgerrig efter, om man kan dyrke vin indendøre, men kan ikke finde noget info om det.

    2. Alice: vet du, det gikk ikke så fryktelig bra selv om jeg hadde håpet veldig lenge. Det kom bananfluer og lus på fikentreet, banantreet og vinranken som jeg hadde inne så de ble permitert etter en stund. Men det er fristende å prøve igjen men da kanskje bare med vinranke. Om du prøver så er det i alle fall viktig at du plassere den solrikt, vanner den jevnlig og gir den noe å klatre i. Min vokste en del før jeg ga opp og det var veldig gøy å se hvordan den fant nye plasser å slynge seg. Gi meg gjerne en lyd ang hvordan det går! Det hadde vært så kult med vindruer som klatrer oppover og utover en hel vegg!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg