3 trær du kanskje ikke har tenkt på at du kan ha hjemme

Med ferie og sykdom er det flere uker siden sist gang jeg jobbet i blomsterbutikken. Så da jeg dro til jobb i går hoppet jeg nærmest avgårde og stilte opp 10 minutter før tiden (på ingen måte vanlig for meg å være). Og da jeg gikk derfra hadde jeg med meg nesten mer enn jeg klarte å bære. Ingen lønnsom jobb dette med andre ord dette, men så er fristelsens så mange!

Og jeg har fått øynene opp for de litt mer utradisjonelle trærne du kan ha hjemme. Disse kan du fint ha på terrassen eller i hagen sommeren gjennom og flytte de inn når høsten kommer eller ha de inne året gjennom. Og når du er glad i planter så er det så gøy å se noe litt annerledes! Jeg elsker kaktuser, palmer og Monstera-planter, men når de er å se i alle interiørblader og alle hjem (mitt inkludert) blir jeg litt lei. Så jeg har fått meg noen nye favoritter:)

1. banantre! Har du noen gang tenkt på at du kan ha det hjemme? Superkule og fantastisk dekorative.

2. Fikentre. Bladene og formen på disse trærne er bare utrolig flotte. Og det å se at det vokser små fikener på det skaper bare den beste stemningen!

3. Og visste du at du kan ha ditt eget druetre på terrassen. Flytter du det inn om vinteren klarer de seg helt fint her i Norge også. I en stor urtepotte blir det verdens beste middelhavsstemning:)

Jeg håper dere også fikk noen tips til nye grønne planter. Jeg er i alle fall over meg av begeistring over disse fine trærne og et av de har faktisk fått plass i vinduskarmen hos meg allerede:)

 

Bilder fra pinterest

 

7 kommentarer
    1. Jeg ELSKER jo overdimensjonerte ting i interiøret, så en slik gigaplante hadde vært uendelig kult. Har skikkelig lyst på en monstera, eller vindusblad som det hette før den ble kul. Min bestemor hadde alltid en slik og det knytter seg derfor mange gode minner til den, men kanskje jeg skal tenke litt alternativt?

    2. Rita: Det ville jeg absolutt gjort! Jeg har to Monstera som har vokst seg store (den ene veldig stor!), men jeg synes egentlig de ser penere ut når de er litt mindre. Mulig jeg bare er litt lei de, den ene er 1,5 år og får du en slik en så blir du ikke kvitt de. De tåler nemlig mye! Men sånn som banantreet og fikentreet er jo stort i utgangspunktet og ser dermed helt riktig ut i forhold til størrelsen. Jeg kjenner at jeg klør i fingrene etter å kjøpe flere trær. Eneste som holder meg igjen er at jeg har en mann som ikke helt forstår meningen med å ha mange trær i stua. Men kjenner at jeg er på nippet til å ikke ta hensyn til akkurat det:)!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg