Strandnellik

Jeg kjenner at jeg er helt fasinert over alt som blomstrer for tiden og på hver lille tur ser jeg meg om etter nye ting å ta med hjem. Og jeg ser ikke utelukkende etter de klassiske markblomstene, de er liksom pene men ikke spennende nok lengre. Store grønne strå, blader og grener er vel så dekorative og hakket mer interessante.

I regnværet på søndag dro vi til stranda og plukket skjell og snegler. Alt langs sjøkanten ble snudd og vendt på før vi begynte å snu og vende på trær og busker. Denne grenen er perfekt i den nye vasen og disse strandnellikene er kanskje min favoritt sommerblomst. De minner om sol og sommer og måkeskrik. Jeg plukket de med rot og det hele og til min overraskelse står de like fint etter tre dager på stuebordet. Det er med andre ord sommerfølelse både ute og inne for tiden.

 

3 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg