Home sweet home

Min andre halvdel klager litt (mye) over at jeg flytter rundt på møbler hele tiden, men slik som dette blir det nok stående, i alle fall en stund:) Småting blir sikkert flyttet på men løsningen er jeg rimelig fornøyd med. Slik det ser ut nå oppsummerer mye hvordan jeg liker å ha det: maskulint med innslag av myke detaljer, designklassikere, gode materialer, godt håndtverk og litt farge. Og så liker jeg at kunst og bilder får mye plass. Lyse vegger og en relativt rolig base gjør at bildene kommer til sin rett.  

Samlingen av bilder har vokst med årene og er blitt til en bildevegg fylt med litografiere, postere, aqvareller og fotografier. Andre bilder i huset flyttes på jevnlig, disse får henge i fred. Delvis fordi veggens sammensetningen fungerer fint, men også fordi jeg må stå for alle hullene jeg har laget i veggen da de ble hengt opp:)

Skjenken har fått den funksjonen den var tiltenkt da vi kjøpte den, nemlig media-benk. Jeg synes tv, tv-reol og tv-møbler ofte er skjemmende. Ved å kombinere tv, dekoder, forsterker og høytaler med et kult møbel fra 60-tallet understrekes disse tingene, men på en god måte! Ettersom de er satt inn i en sammenheng er de blitt en del av innredningen og ikke noe jeg har lyst å gjemme bort lengre.

 

5 kommentarer
    1. Vi har stereoanlegget stående på et gammel sybord. Ble plassert sånn tilfeldig, men er enig med deg i at kontrasten gjør at det funker, så det har blitt stående slik.
      Jeg ommøblerer faktisk sjelden. Flytter egentlig ikke så mye rundt på ting heller. Men liker å endre på fargene på småting. Har kjøpt noen Hay-puter i spreke farger til sofaen, og er spent på hvor lenge de blir værende…

    2. Rita: Vi har hatt anlegg og tv i en stor Ikea-reol. Det var så sjelløst at vi bare måtte gjøre noe med det. Tv er jo en ganske stor del livet (selv om vi gjerne ikke vil innrømme det) og når man skal se så mye i den retningen er det greit at det ser fint ut også:)

      Spreke Hay-puter blir nok rålekkert i den sofaen! Heldig!:) Jeg synes ofte farger er det som er vanskeligst å ha fast på ett sted. Selv om fargene er fine krever de liksom så mye oppmerksomhet.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg