Vinterdekor

Jeg ser allerede nå at det blir utfordrende med alle fristelsene ved å jobbe i en blomsterbutikk. Disse søte, små terrakottapottene ble med hjem da jeg var innom butikken før helgen. Da julepynten var pakket bort kjente jeg for å fylle tomrommet med noe mer vinterdekorativt og mindre julete. Terrakotta, eucalyptus og grener av lerk synes jeg gir akkurat den rette stemningen.

Nå tar vi snart årets første tur til skibakken, vår lille på tre fikk nemlig slalomski til jul og i dag skal de innvies. Det er så fint at vinteren omsider er kommet. Selv om det er fryktelig kaldt er det deilig med disse klare, fine vinterdagene og ikke minst stjerneklare kveldene. 3-åringen er på evig jakt etter stjernene og ofte må vi slukke alle lysene slik at vi kan presse nesene våre mot vinduet for å se om det er noen der ute. Det er noe av det beste med å ha en liten i hus: han minner meg på gleden med disse fantastiske tingene vi vanligvis tar for gitt.

7 kommentarer

Siste innlegg