Minner om en bestefar

Denne skjenken kjøpte jeg av Amund. Da han skulle flytte fra Bergen og tilbake til østlandet var det ikke rom for den i flyttelasset. Han fortalte at bestefaren hans hadde den da han var liten og at han hadde masse barndomsminner knyttet til den. Da vi la den på hengeren og vi takket for handelen vinket denne 40 og noe mannen hadet til skjenken og jeg kan sverge på at han holdt tilbake en tåre. Og selv om det var litt vemodog var det også veldig rørende og fint. Vi tok ikke bare med oss en skjenk hjem, men Amunds minner om bestefaren. Og jeg skal love deg, Amund- skjenken har fått et godt hjem.

Slike opplevelser får du bare ikke om du drar til bohus. Finn er fine greier.

Jeg håper alle har en fin start på uken. Og synes du mørket er litt dystert om dagen vil jeg anbefale å ta en tur ned til byen (eller nærmeste tettsted). Butikkene er nemlig julepyntet og noen steder er julemusikken allerede satt på. Og med juletrær og julestjerner og små reinsdyr i vinduene er det plutselig helt rett med mørket der ute.

6 kommentarer
    1. Å, hvilken fin skjenk! Vi har en skjenk etter mine besteforeldre, og jeg blir glad av den hver dag. Men den trenger en liten oppussing, får se om jeg rekker det før flytting. Ja, mye som suser rundt i hodet nå, store og små detaljer. Min kjære blir stresset av at jeg har begynt å tenke på gardiner, knagger og denslags, han mener det er så mange store ting som må på plass, som lån og forsikring. Han forstår ikke at jeg kan tenke på begge deler… Så for husfredens skyld må jeg nok holde smådetaljene for meg selv. Han trenger for eksempel ikke vite at jeg har begynt å tenke på fine spa-produkter til badet…. Og at siden det er så stort, ser jeg for meg en litt god stol der inne. Om det blir noen ny aktivitet på bloggen vet jeg ikke, men vi får se. Ideer er det nok av ihvertfall!

    2. Så koselig:) Jeg elsker ting med historie og det er noe unikt med det som ikke alle andre har:) Har en sånn sjenk selv og den er jeg veldig glad i:) Ønsker deg en flott mandag og en nydelig uke koselige du:)

    3. Rita: Det er bare noe med designet og håndverket fra gamle møbler som en ikke får i nye møbler. Og det at de har blitt brukt gjør det ekstra spesielle.

      Jeg må le litt når jeg blar gjennom gamle filer jeg har liggende på pcen. Før vi i det hele tatt hadde flyttet inn hadde jeg laget side opp og side ned med collager av hvordan vi kunne ha det. Rom for rom, med ulik innredning, farger på veggene, gamle møbler, nye møbler og inspirasjon til kunst. Helt ned til de minste detaljene som fargekoder og dekor. Det er jo nettopp de tingene som er gøy! Ikke lån, forsikringer og de harde realitetene.

      Det badet høres helt fantastisk ut! Jeg drømmer også om stol på badet, men må nok nøye meg med en krakk i denne omgang. Og om det ikke blir så mye aktivitet på bloggen din så del gjerne ideene dine med meg:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg