Hverdagsluksus på en torsdag

Jeg er generelt kritisk til hvilke ting som får stå fremme rundt om kring i huset. Jeg lager små stilleben, bytter ut ting etterhvert og bruksgjenstander stues inn i skuffer og skap. Jeg har forstått at kvinner og menn er ganske forskjellig på dette punktet. Min mann synes feks at det er helt greit å ha kalkulatorer, skruer og verktøy liggende rundt i stuen. Han opplever det rett og slett ikke som rot. Så sånn sett utfyller vi hverandre. Hans rot er et støvete hjørne, noe som vil si at han støvsuger langt oftere enn jeg  gjør, mens jeg rydder bort ting og tang som skaper dishamoni i huset.

For meg er det viktigst å ha det pent og ryddig i rommene jeg oppholder meg. Ettersom badet har mer og mer blitt en plass for rekreasjon og avslapning mener jeg at også dette rommet fortjener pene ting. Jeg kan gjerne innrømme at det er litt fjollete med en tannkost i tre, men akk så pen den er. Og når en så liten ting kan skape litt glede to ganger om dagen så mener jeg det er en enkel måte å bringe inn litt hverdagsluksus på en helt vanlig dag. Den glorete Jordan-tannkosten er herved byttet ut!

9 kommentarer
    1. haha, hørtes litt kjent ut:) Men det er viktig å gjøre det litt pent rundt seg:) Tannkost i tre:) Praktisk eller ei:) Pent var det hvertfall:) Ønsker deg en flott dag videre:)

    2. Sitter på toget og får ikke opp bilder, men må innrømme at jeg også har sett på tannbørste i tre og vært fristet… Nå har vi (plutselig) kjøpt enebolig i sentrum, og den har stort bad, så det blir spa-avdeling på meg også snart!

    3. Rita: Himmel og hav! Gratulerer!! Herlighet så gøy! kanskje på tide å starte opp bloggen igjen nå?;) Jeg tipper du kommer til å tenkne og drømme innredning i lang tid fremover. Og sikkert mye gøyere å planlegge bad nå som du har litt mer enn 3m2 som alt skal presses inn på. Jeg gleder meg til å høre mer.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg