Julekalender

Det er første november og jeg har begynt å tenke på julekalender. Jeg kjenner at det er litt tidlige å tenke på jul men jeg vet av erfaring at skal jeg bli ferdig i tide så må den lages snart (i fjor rakk jeg det ikke så da ble det kjøpekalender). Julekalender er noe av det hyggeligste med julen og jeg har i flere år laget til venner og familie. Nå er det bare småen som får, og jeg må innrømme at det er ekstra hyggelig. Jeg tror dette blir den første julen han virkelig skjønner hvor gøy det er med jul og jeg vil at han skal oppleve den samme gleden med julekalender som jeg gjorde.

Jeg mener poenget med en kalenderen er nedtellingen, jeg har derfor planer om å fylle den med små hyggelige ting og ikke store gaver. De må han vente til julaften med å få:) Søsteren min og jeg delte tv-kalender og når jeg tenker på det nå virker det helt komisk hvor spennende vi syntes det var å åpne disse lukene. Noen få ord og et bilde og vi syntes det var like gøy hver gang. Julestemning!:)

Jeg har hentet inspirasjon fra pinterest på noen enkle og lekre julekalendere.


bilder fra pinterest

 

8 kommentarer
    1. Ja her var det jammen mange flotte:) November går fort, og 1 desember bør jo julekalenderen være ferdig, så da er det jo ikke så tidlig å tenke på det nå:) Ønsker deg en flott søndag videre:)

    2. Julekalendere er det hyggligste jeg hvet, Her har jeg en gammel en som jeg sydde for 24 år siden, den blir tatt frem, år etter år. Jeg begynner nå i november, med å kjøpe små ting som den kan fylles med, Ha en Trivelig søndag, Vi går den beste tiden i møte nå , Tiden mot jul 🙂

    3. birdbay: Tiden frem mot jul pleier å fly avgårde. nesten så man ikke rekker å lukte på klementinene før julen er der. Fikk begynt på en av kalenderpakken i går. Bare 23 igjen!;) Du må ha en fin søndag! Håper du nyter de siste timene av helgen.

    4. frufrydefull: Å, så hyggelig med en sånn julekalender!
      Når det kommer til jul og førjulstid så blir jeg skikkelig barnslig. Jeg elsker de gamle julesangene, pepperkaker, lukten av granbar og gamle tradisjoner. Gleder meg! Du må ha en riktig fin søndag. Det er fryktelig trivelig at du titter innom bloggen:)!

    5. så fin inspirasjon! mange fine adventskalendere <3 Det enkle er ofte det beste tenker jeg! Har gitt noen ganger til mamma og da skriver jeg bare noen koselige ord for hver dag. Hun blir overlykkelig 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg