Spa feeling

Tenkte jeg skulle vise dere at det går fremover med badet (hurra!). Badekaret er tatt inn og veggene er malt helt hvite. Å male flisene var på ingen måte en lett oppgave og jeg var nær ved å gi opp flere ganger (problemet var at det var ingen vei tilbake når jeg først hadde begynt), men nå som jobben er gjort kunne jeg ikke vært mer fornøyd. Badet virket større, renere og freshere, og de grå gulvflisene som virket kjedelig før er plutselig blitt pene mot alt det hvite. Nå gleder jeg meg til å fylle dette hvite lerrete med personlighet og spafølelse.

Jeg drømmer fortsatt om å støpe en benkeplate i betong (mellom lyskasteren og krakken) og jeg er veldig spent på om vi får det til. Jeg henter frem optimisten i meg: altså hvor vanskelig kan det være?;) 

4 kommentarer
    1. Så fint! Jeg vurderer også å male veggfliser, har du lyst å si noe om hva som gjorde at det var utfordrende?

    2. Elisabeth: Takk! Veldig fornøyd- i alle fall nå som jobben er gjort:)

      Det som er vanskelig med å male fliser er at underlaget må være helt rent før du maler- og da mener jeg heeelt rent. Jeg vasket og skrubbet flere ganger, før jeg vasket med rent vann. Deretter pusset jeg med pussepapir overalt. Men selv om jeg hadde gjort grundig forarbeid var det noen partier grunningen ikke festet seg (lett å se ved at malingen skiller seg). Dette gjorde at jeg måtte ta av malingen flere steder, vaske, skrubbe og pusse på nytt før jeg prøvde igjen. Jeg måtte gjøre dette flere ganger på problemeområdene før malingen festet seg. Om grunnen var skitt eller såperester fra all vaskingen min vet jeg ikke. De vanskeligste stedene var faktisk flisene rundt karmene. Jeg tipper det er pga det er en plass som sjelden vaskes:) Og så fikk vi tips om å pusse med fint pussepapir 180, men hadde jeg gjort det på nytt ville jeg brukt litt grovere, feks 120. Jeg følte ikke 180 tok i det hele tatt. Du må ha lykke til!:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg