Normann copenhagen

Det er ikke alle favoritter som finner seg til rette hjemme hos oss. Disse Normann copenhagen skålene tar jeg frem med jevne mellomrom men de blir fort stappet inn i skapet igjen. De krever liksom de rette omgivelsene og påvirker alltid det som er rundt.

Denne gangen har jeg mikset de med terrakotta, kaktuser, nye favoritter og gamle favoritter og plutselig kom de til sin rett. Nå har de stått på bordet i flere dager og jeg tror de blir stående en god stund til. Det er virkelig noe med de kaktusene og terrakottaene! Jeg synes de fremhever det som er rundt på en så fin måte. Som om de balanserer alt på en måte.

Normann Copenhagen skålene som er svarte utenpå og turkis, blå og burgunder inni kjøpte jeg på venninnetur til København for noen år siden (på fantastisk Illums, som vi den gang ikke hadde her i Bergen). Mitt beste tips på lavbudsjett turer er å bruke det lille du har til noe som varer. På den måten vil du ha minner om fine turer med fine folk spredd rundt om kring i huset. Det synes i alle fall jeg er hyggelig.  

Og når vi først snakker om minner fra turer, er Jonathan Adler hestene fra New York turen jeg hadde med forloveren min sist sommer.

Og hvem sier at blomstene må kastes når de er i ferd med å visne? Disse rosene, fra mamma sin hage, fikk jeg sist gang hun var på besøk.

 

4 kommentarer
    1. Hei, jeg har lest bloggen din utrolig lenge, men har aldri lagt igjen en kommentar. Så jeg tenkte altså at det var på tide. For det første så elsker jeg måten bloggen din har utviklet seg på. De emnene du skriver om å generelt måten du formulerer deg på liker jeg veldig godt. Jeg syntes du er utrolig vakker, og tenkte at jeg rett å slett bare måtte si det!
      Keep up the good work!

    2. Å, fine Illums i København. Kjenner jeg lengter etter en Københavntur. Den her i byen har dessverre skuffet meg grundig, makan til dårlig service! Var blant annet innom for mange måneder siden og spurte etter pris på et spisebord (et dyrt ett). Det skulle de undersøke. Ikke hørt noe mer…. Så jeg kjøpte det et annet sted i stedet. Bare en i en rekke dårlige erfaringer der.
      Jaja. Over til noe hyggelig: likte godt hvordan du refererte plissélampen i den vasen på bordet. Effektfullt.

    3. Linn Therese: For en kommentar å starte dagen med! Tusen, tusen takk!:) Det er ikke alltid så lett å vite hva som treffer og ikke treffer av blogginnlegg og det er så utrolig hyggelig at noen liker det. Og det inspirerer virkelig til å fortsette å blogge og prøve å bli bedre.

      Jeg håper du får en super dag, Linn Therese! Du har gjort min dag så uendelig mye bedre:)

    4. Rita: Det fine med illums er at de har “alt”, men jeg foretrekker de små nisjebutikkene rundt omkring i byn (og utenom byn). Der får du ofte bedre service og mer sjarm. Og når det kommer til møbler synes jeg det er en helt annen stemning å gå i lokalene til Berletaburetten på Hop. Det hender jeg drar dit bare for å suge til meg inspirasjon, uten at jeg nødvendigvis skal ha noe:)

      Så kjekt at du likte det! Det er veldig morsomt å sette sammen ting i nye settinger. Så blir de plutselig til noe helt annet.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg