Pilea plant

Denne pileaplanten fikk en rennesanse i vinter da den dukket opp på instagram. Jeg får nostalgiske minner fra barndommen av denne planten og jeg innbiller meg at vi hadde (opp til flere av) den hjemme.

Etter å ha sett et bilde av den forelsket naboen seg fullstendig. Hun letet i samtlige blomsterbutikker i byn (og utenfor byn) men det var tydelig at blomsterbutikkene ikke hadde klart å følge opp trenden. Det endte med at hun fikk en avlegger av kollega og dyrket den frem selv. Den har fått mye godt stell og da de var på ferie ble den kjørt bort på “blomsterkennel” hos svigermor.

Om det er flere som vil ha seg en fin liten pilea så vet jeg at det er lettere å få tak i de nå enn i vår og jeg tror de fleste blomsterbutikkene har fått de inn.

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg