Dubrovnik

Billettene er for lengst bestilt. Om 4 uker drar vi til Dubrovnik!

Det finnes fryktelig mange eksotiske plasser jeg vil reise til i verden men med en 3-åring med på turen tenker vi først og fremst praktisk. Vi har vært der før og vi vet at vi liker det. Det går direktefly fra Bergen (viktig!). Det er sol. Vi kan bade. Og i tillegg får jeg litt historie, litt kultur og en god porsjon atmosfære. Jeg gleder meg til å spasere i trange smau på ettermiddagen og spise middag på en av de små restaurantene i gamlebyen.

Det er mange som bor i leilighet på ferie pga friheten det gir. I tillegg har man mulighet til å bo i autentiske fine områder. Jeg ser at det er den mest kultiverte måten å gjøre det på. Vi gjør ikke det! Vi bor på hotell. Når vi står opp skal det stå en person klar for å lage omelett og ved bassenget skal det stå en annen klar med badehåndklær. Vi vil ikke smøre så mye som en brødskive. Er vi på ferie så er vi på ferie. Brødskiver kan vi lage hjemme.

Noen andre som har ferieplanene klare?

Bilder fra Pinterest

6 kommentarer
    1. mestbilder: Tusen takk! Jeg har aldri forstått behovet for egen leilighet på ferie (bortsett fra når man har med baby og flasker må kokes til alle døgnes tider). Så mye deiligere å bo på hotell!:)

    2. Ja! Ferieplanene er klare! Jeg og samboeren skal ha sommerferie for første gang sammen, etter 10 år! Drar om ca tre uker. Først to netter på fint hotell på Santorini, deretter videre dit lysten tar oss. En av tankene er å reise opp langs kysten av Hellas, til Albania og så Kroatia. Kanskje vi også ender opp i Dubrovnik. Eller kanskje vi gjør noe helt annet. Deretter er planen en fin sommer i Bergen. Jeg håper finværet bare sparer seg til juli….

    3. Rita: Da var det jammen på tide med en tur sammen:) Den ferien høres fantastisk ut! Vi har hatt Santorini på listen i mange år. Ble faktisk vurdert som sted for bryllupet vårt i høst men av praktisk grunner (språket) valgte vi det bort. Vestkysten ser helt magisk ut. Skal dere til Kroatia kan jeg også anbefale Split. En levende by som har kombinert nytt og gammelt på en spennende måte.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg