Kvalitet vs trender

I interiørverden er det mye fokus på trender, nye farger og nye fasonger. Det virker som om man skal male en ny vegg hver sesong og bytte ut alt tilbehøret slik at det harmonerer med årstiden. Etter min mening er det kjedelig om alle skal ha den samme trendfargen og jeg synes det er fryktelig lite bærekraftig om alle skal kjøpe nye ting hele tiden. Kjøper vi noe nytt så har vi som regel tenkt oss godt om før vi får det i hus. Og “sesongen” er over så det må passe til neste sesong og alle andre sesonger som skal komme fremover. Jeg ønsker at hjemmet vårt skal være personlig og passe til oss- ikke alle andre. Kjøper vi noe nytt til våren kjøper vi rosa tulipaner, til høsten kjøper vi oransje. 

Jeg slår uansett et slag for kvalitet og gode møbler. Jeg har sansen for gjenbruk og jeg synes det er flott at Finn og loppemarkeder er så populære. Det setter møbler og ting i sirkulasjon og det som noen misliker kan være skatter for andre. Det synes jeg er en fin tanke.

Bord fra Fretex.

2 kommentarer
    1. Jeg har de samme tre putene i sofaen året rundt…. Jul og sommer. De samme pleddene. De samme bildene på veggen. Stort sett de samme tingene stående fremme året rundt. Det hender de flytter på seg, men det har ingenting med sesong å gjøre. Samme gardiner året rundt. Lysestaken fra Georg Jensen står fremme hele året, selv om mange vil si den er en adventsstake.. (http://iamturtledesign.blogspot.no/2012/01/hurra-for-meg.html) Alt dette er fordi dette er ting jeg/vi liker, og har valgt å ha i hus av den grunn. Ikke fordi de er riktige i en spesiell sesong. Noen vil kanskje kalle det kjedelig. jeg vil kalle det personlig. Ikke påvirket av trender og hva som anses som riktig. Og, ærlig talt: vi bor i en leilighet. Har ikke plass til å ha dobbelt eller trippelt opp av alt vi….

    2. Rita: Jeg vil absolutt kalle det personlig! Spør du meg er det galskap å fornye leiligheten hver sesong. Vi har jo 4 årstider! Hos oss blir ting flyttet på hele tiden, men det er stort sett fordi vi er lei eller trenger en forandring. Den lysestaken er utrolig flott! Vi har selv vår kubus lysestake i krom stående fremme hele året. Jeg må innrømme at jeg ble litt irritert da den ble et trend-objekt. Men siden jeg har hatt den på ønskelisten lenge (lenge før den ble trendy) ville jeg ikke la trendene påvirke meg til å ikke kjøpe den heller.

      Ønsker deg en tipp topp dag!:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg