Teppe-inspirasjon

Gulvteppet er ikke nødvendigvis det første vi legger merke til i et rom, men det er ofte med på å avgjøre om ting “stemmer” i rommet.

Min erfaring er at det er kjempevanskelig å kjøpe teppe! Da vi skulle ha nytt i stuen for noen år siden var jeg innom alle møbelbutikkene og lånte med meg x-antall hjem. Jeg hadde en formening om at ensfarget var enklest, da jeg trodde det ville harmonere med det meste. Det var IKKE riktig. I alle fall ikke hos oss. Jeg så at fargetonen fort ble feil og hvis det var floss-teppe forandret utrykket seg gjennom dagen alt etter hvordan solen sto på.

Det endte med at jeg hentet et persisk teppe som vi hadde fra før og prøvde det under sofabordet. Tidligere trodde jeg at det var vanskelig å tilpasse ting til et teppe med så mye liv og så mange farger men faktisk er det motsatt. Om du har tilbehør med ulike farger i rommet (som puter og bilder) er det veldig mange farger som tas igjen i teppet og dersom det ikke gjør det (som neonrosa eller hva det skulle være) er det bare en fresh kontrast!

I denne delen av stuen har vi et svart/hvitt-teppe fra Ikea. Svart/hvitt-tepper synes jeg funker til det meste fordi det alltid gir en kontrast og til det som er rundt.

 

Her har jeg hentet litt teppe-inspirasjon fra Pinterest. Håper du blir inspirert:)

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg