Grand hotel Plaza Roma

Her er et lite reisetips (eller bryllupstips) om noen har tenkt seg til Roma i løpet av året.

Da vi giftet oss i Roma i høst var jeg opptatt av at stedet vi skulle bo på ga den riktige atmosfæren. Grand hotel Plaza var rett og slett perfekt. Her snakker vi fløyel, marmor, gull, takmalerier og pompøse detaljer.  Det skal sies at det er dyrt å bo der (det er det for øvrig i Roma generelt) og det er litt slitt. Det at det er slitt mener jeg bidro til atmosfæren. Vi var i Roma og ville ha historie, ikke Raddison Sas.  I tillegg skjønte jeg på gjestene våre at rommene var ganske små. Det vet jeg ingenting om. Vi flottet oss i junior suiten. Den var ikke liten:)

Hotellet ble oppført i 1837 og er siden bygd om og pusset opp flere ganger. I siste halvdel av 1800-tallet var hotellet populær blant aristokrater, ambassadører, kunstnere og politikere. I den seinere tid har hotellet vært populær som filmsett til filmer som blant annet “Oceans 12” med Brad Pitt and George Clooney og “Gangs of New York” av Martin Scorsese.

Når jeg ser disse bildene så vil jeg tilbake… Rett og slett et magisk hotell. Det er mulig mine minner fra denne turen er litt farget av omstendighetene (når du har gått ned marmortrappen i brudekjole med løveskulpturen i enden- da er man ikke objektiv lenger) men det er absolutt en plass jeg vil tilbake til.  

 

Kilde: grandhotelplaza.com

6 kommentarer
    1. Så jo ganske så flott ut! Elsker Roma, studerte der et semester og føler vel at det snart er på tide med en tur tilbake…

    2. Hei, da har vi en ting felles 🙂 Vi giftet oss også i Roma, men det er i disse dager rukket å bli 11 år siden! Vi bodde i rolige fine omgivelser oppe på Aventinohøyden, ikke lange biten fra ambassaden. Forøvrig så elsker jeg Italia… sukk

    3. Nordisk rom // Katrine: Så gøy! Det sier jeg bare: for en plass å gifte seg!:) Jeg var glad i Roma fra før av, men etter vi giftet oss så kjenner jeg at jeg lengter tilbake. Det blir nok ikke så lenge til vi må reise dit igjen.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg