Oliventre

I går tittet solen innom her i Bergen. Det hender den gjør det;)

Oliventre

 

4 kommentarer
    1. Ja, og i helgen skal den visst titte frem ganske lenge!
      Liker bloggen din veldig godt, jeg liker at du har innlegg om arkitektur også, ikke bare Kahler-vaser og Kubus-lysestaker….
      Planetveien 12 er fantastisk, jeg hadde lyst til å snike meg på visning når den ble solgt for noen år siden, bare for å se.
      Tips til blogger: Åpent hus, hun bor i et funkishus. http://apenthus.blogspot.no/
      Inni min hule, en veldig annerledes blogg som dessverre også er i dvale for tiden (det nyeste innlegget er ikke typisk for bloggen). http://inniminhule.blogspot.no/
      Her skal vi bygge og bo, som liker gjenbruk og har sin egen vri på det meste. Helelr ikke veldig aktiv for tiden dessverre. http://herskalvibyggeogbo.blogspot.no/

    2. Rita: Tusen takk! Veldig gøy at du liker det. Det henger litt sammen med faget mitt. Jeg har studert kunsthistorie og er utdannet arealplanlegger/byplanlegger så kunst og arkitektur er noe jeg er veldig opptatt av.

      Skulle gjerne vært inne og sett Planetveien 12. Leste en artikkel på nettet om de som hadde kjøpt den. Huset var vist nok pill råtten så kunne blitt en skuffelse. Men må ha vært fantastisk da det var nytt.
      http://www.aftenposten.no/bolig_old/Ser-stjerner-i-Planetveien-6534394.html

      Åpent hus har jeg vært innom noen ganger. De andre bloggene skal jeg straks inn og se på. Takk for tips!:)

    3. Å, tenk å bo i et slik hus! Et så gjennomtenkt og vakkert hus! Men den artikkelen var ikke fra nr 12, Korsmo bodde jo der selv, dette var fra Norberg-Schulz sitt hus nr 14. Som merkelig nok ikke ble viet like mye oppmerksomhet som nr 12 når den ble solgt. I nr 12 er både interiør og eksteriør fredet, men i nr 10 og 14 er det bare eksteriøret. Det gir jo en enorm mulighet for de som eier, håper alle er like respektfulle for historien som disse to virket.
      Byplanlegger og kunsthistoriker ja, det ante meg at du hadde en bakgrunn innenfor faget. Det er jo merkbart på blogger om folk har kunnskap som strekker seg forbi det som er trendene i dag.

    4. Rita: Rett og slett en drøm av et hus! Takk for oppklaringen. Har skjønt at det er flere hus som ligger på rekke, men ikke hvilket som er hvem av de. Det er tydelig at de nye eierne av nr 14 har tatt fatt på oppgaven med respekt for huset. Jeg har sett altfor mange ganger folk som har kjøpt arkitekttegnede hus fra 60- og 70 tallet og prøvd å gjøre de om til type 2015 hus. Det er ikke alltid heldig.

      Takker for et meget hyggelig kompliment! Kan nok ikke kalle meg kunsthistoriker, har et grunnfag i kunsthistorie, men byplanlegger er jeg:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg