Ny sofa

Jeg har en venninne som skal kjøpe ny sofa. Heldig! Det finnes så uendelig mange sofaer der ute og jeg skulle gjerne kjøpt ny (selv om jeg er fornøyd med de vi har). Siden venninnen min ønsker tips har jeg mulighet til å drømme meg litt bort. Jeg må bare beklage til venninnen min først som sist- siden jeg drømmer har jeg ikke tatt så mye hensyn til kostnader…

Venninnen min, som skal ha den på (TV)loftsuen, ønsker en hjørnesofa. For oss er kanskje sofaen (foran tven) det viktigste møbelet i huset. Og sofaen skal ligges i- ikke sittes i:) Og det skal være plass til at to eller tre kan ligge i den. Her må bare det praktiske veie tyngst. Heldigvis finnes det så mye god design at estetikken ikke må gå på bekostning av det praktiske.

Rent estetisk liker jeg best 3-4 setere, men de egner seg rett og slett ikke som TV-sofa:)

Denne sofaen fra Fogia. Trenger jeg si mer? For en drøm av en sofa! Aner ikke hva den koster men jeg tipper- ikke billig

Sofa fra Arne Jacobsen. Pris ca 43 000,-

Jeg skulle gjerne hatt en sofa i velour i dype blåtoner… (bilde fra pinterest)

Ugg fra Hjelle er en fantastisk sofa som kan kombineres på utallige måter. Når en sofa skal være hjørnesofa foretrekker jeg at den er stram i utrykket og det er absolutt denne. Liker den spesielt godt i denne gulfargen. Nydelig!

Elementsofa fra Bolia er nok mitt beste tips til venninnen min. Den er stram i utrykket, den kan kombinerers på mange måter, Den kan ligges i (det viktigste kriteriet) og den kommer i ulike farger og stoffer. Bolia viser den ofte ensfarget med innspill av andre farger som i bildet over og det synes jeg gjør den ekstra fin. Denne sofaen er også dyr (mellom 27-40 000 kr). Jeg vil dermed anbefale å ha is i magen og følge med på Bolia sine sofakampanjer og se om den kommer på tilbud:)

6 kommentarer
    1. Her var det mye fint 🙂 I tvstua har vi en elementsofa med masse store gode puter og pledd. Det er skjelden jeg sitter rett opp og ned i den, ligger alltid halveis 😀
      Oppe i stua har vi en “fairytail” (sånn halvrund bue man kryper opp i. Jeg foretrekker stresslessene så det er mest ungene som sitter i denne men det hender jeg sovner der på dagtid. 😀

    2. Laila MA: å, har dere en sånn? Så morsomt! Og må jeg få si: dere har en veldig fin sofa!:) Mor og svigermor mener sofaen vår er helt håpløs siden den ikke kan sittes i. Og de har selvfølgelig et poeng, den er ikke laget for te-selskap. Men så brukes den til tv titting 99 av100 dager så da mener jeg den må være best egnet til hverdagsbruk:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg