I et hus fra 79

Bilder fra stuen vår tatt for et par uker siden da det var greit lys ute. Når en jobber på dagtid er det ikke mange stundene nå på vinteren en får til fotografering i dagslys.

Det er høyt under taket hos oss og en hems som blir deilig og varm lenge før resten av huset. Da vi var på visning i huset var det ikke et møbel der. Huseierne bodde i utlandet og hadde ikke prioritert styling av huset, men da jeg sto inne i stuen med de store vinduene og den luftige takhøyden var jeg solgt. Huset er fra 1979 og arkitekten har valgt løsninginger som ikke alltid er like praktisk, men det er det som gjør huset spesielt og jeg liker det kjempegodt:)

Vi har gjort mye i disse rommene siden vi flyttet inn; tak og vegger er malt, peisinnsats er satt inn og bokhylle er bygget. Vi drømmer om nytt gulv, og den grå-brune veggen skal snart få ny farge… I hele huset jobbes det konstant med små og store prosjekter. Jeg med de små, min kjære med de store. Kjæresten min liker å bygge ting, jeg liker å ha det fint rundt meg. Noen ting gjør vi fordi det er nødvendig, andre ting fordi vi har lyst. Jeg tror faktisk vi hadde blitt skuffet om vi gikk tom for prosjekter, men med dette huset kommer nok det aldri til å skje:)

Bokhyllen bygget min kjære da vi flyttet inn. Den er spesialbygd og med hans egne ideer, og jeg viser den stolt frem til alle som vil se:) De stående skilleveggene er benkeplater fra ikea. Frontene er i tre og innsidene er hvite på ene siden og grå på den andre. Jeg synes dette gir så fint liv i bokhyllen. Da den var ferdig var den et blankt lerret som jeg fikk fylle slik jeg ville. Jeg har fargekoordinert den, noe som på ingen måte er særlig praktisk, men ganske fint å se på:)

Stoler fra Hans Brattrud, bord fra Bohus, gammel skjenk og teppe fra Ikea.

3 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg